سرلشکر باقری در هویزه:

برخی مدیران بهانه کارهایی که باید انجام می‌شده و انجام نشده را به خاطر نقص امکانات می‌دانند

کدخبر: 2092079

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروزه حتی برخی مدیران بهانه کارهایی که باید انجام میشده و انجام نشده را به خاطر نقص امکانات میدانند ولی شهیدان نطقه مقابل این گونه رفتارها بودند، وظیفه‌شان را انجام می‌دادند و کاری به امکانات نداشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه به زیارت مزار سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی فرمانده سپاه هویزه و عملیات نصر و شهدای هویزه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شاکرم که این توفیق نصیب بنده شده تا در مشهد ایران و شهدای هویزه حضور پیدا کنم و به زیارت آنها بیایم.

وی با بیان اینکه امروز به زیارت همان شهیدان گرانقدری آمدم که مصداق تبسم عینی کار الهی بودند، اضافه کرد: سپاه و مردم هویزه در دوران دفاع مقدس هیچ اجباری برای مبارزه با دشمن در این منطقه نداشتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تصمیم الهی توسط شهید علم الهدی و همراهانش انجام شد زیرا در آن برهه به عقیده آنها انجام وظیفه‌ای بود که خود به این تشخیص رسیدند.

وی در همین ارتباط توضیح داد: تشخیص شهدا در دوران دفاع مقدس این بود که باید در این راه وارد شوند هر چند دستانشان خالی بود و وظیفه خود را انجام دادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: امروزه برای همه رسم شده که برای پذیرفتن هر مسئولیتی ابتدا باید فهرست امکانات، تجهیزات و بودجه لازم ارائه می‌دهند و در صورت عدم تأمین آن مسئولیت را نمیپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حتی برخی مدیران بهانه کارهایی که باید انجام میشده و انجام نشده را به خاطر نقص امکانات میدانند ولی شهیدان نطقه مقابل این گونه رفتارها بودند، وظیفه‌شان را انجام می‌دادند و کاری به امکانات نداشتند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خودرو، غذا، امکانات، تجهیزات و حتی اسلحه‌ای نداشتند که به نبرد با دشمن بپردازند، آنها تنها ایمان، اخلاص، شهادت طلبی و روحیه جهادی داشتند که به کار آنها برکت می‌داد.

وی با تاکید بر این نکته که حرکت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس باعث حرکت نسل‌های بعدی شد بیان کرد: حرکتی که امروز منجر به دفاع از حرم آل‌الله شده است، آنچه در شهید همدانی‌ها و پدران و پسرانی که امروز دوشادوش یکدیگر در سوریه می‌جنگند، وجود دارد همه یادگار جفیر و هویزه در دی ماه سال 1359 هستند که از شهید علم‌الهداها به ارث رسید.

به گفته سرلشکر باقری عملیات‌هایی که منطقه هویزه و اطراف آن صورت گرفت باعث شد تا اقشار دانشجو به جبهه بشتابند و صحنه دفاع مقدس را که یک حرکت سوری تصور می‌کردند را به یک حرکت الهی و خدایی تبدیل کنند.

وی با اشاره به این مطلب که عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس بر اساس شهادت طلبی، شهامت، حضور امام راحل و حاکمیت خط حزب‌الله به پیروزی‌های بزرگ منتهی شد، اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس در این منطقه اتفاق افتاد و بعثیان تا دندان مسلح با حمایت 35 کشور با مقاومت بی‌نظیر مردم خوزستان روبه‌رو شدند و در نهایت فرار را بر قرار ترجیح دادند و از این سرزمین پاک گریختند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رخدادهای منطقه تاکید کرد: اگر امروز پیروزی بر داعش را در عراق و کشورهای دیگر مشاهده می‌کنیم به دلیل روحیه انقلابی و جهادی و همان شهادت طلبی بین رزمندگان مقاومت حاکم است که این نشات گرفته از دوران دفاع مقدس است.

وی با یادآوری این مطلب که امروز شهیدانی که در سوریه به شهادت می‌رسند همه همرزمان شهدای دفاع مقدس و یادگاران شهید علم‌الهدی هستند، عنوان کرد: کشور ما توسط همین شهدا در برابر هر گونه تهدید و یاوه‌گویی‌ها تا ابد تضمین شده است، سایر مشکلات کشور بسیار ناچیزتر از آنچه در دفاع مقدس روی داد هستند و رزمندگان اسلام با دستان خالی در برابر دشمنی با حمایت 35 کشور ایستادند.

سرلشکر باقری تأسی به راه شهدا را حلال مشکلات مختلف کشور از جمله مسائل اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: دعاگوی ما شهدا و امام هستند که امیدوارم از راه و منش آنها دور نشویم و در رونق راهیان نور در کنار سپاه،ارتش، نیروی انتظامی و دانشجویان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به حضور دانشجویان به عنوان خادم‌الشهدا تصریح کرد: مجموعه دانشجویان که در این مکان‌های مقدس حضور دارند و نشان می‌دهد که این راه همچنان پر رهرو است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار 16 اسفند ماه تأکیدات با مسئولان راهیان نور اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را در برای بهتر برگزاری راهیان نور به کار خواهیم گرفت و امیدوارم هر ساله از نظر کیفیت و کمیت خدماترسانی‌های لازم در این مناطق عملیاتی ارتقا دهیم.

سرلشکر باقری حاضران در یادمان شهدای هویزه را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: دعای فرمانده معظم کل قوا پشت سر شما است، امروز سلام، دعا و پشتیبانی ویژه امام خامنه‌ای را برای تمامی کسانی‌که در این منطقه به زائران خدمترسانی می‌کنند آورده‌ام.

ارسال نظر: