دوربین «نسیم آنلاین» به بازار رفت

کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی فروش پوشاک در آستانه نوروز ۹۶/ لباس نو هم از سبد خرید نوروزی مردم حذف شد

کدخبر: 2092092

گرانی بسیاری از انواع البسه و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تا بسیاری از افراد جامعه تصمیم بگیرند که خرید لباس نو را یکی از مهم ترین خریدهای هر ساله نوروزی به شمار می‌رفت از سبد نوروزی خود حذف کنند و یا آن را محدودتر کنند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: رفته رفته به ساعات پایانی سال 95 نزدیک می‌شویم و مثل هر سال این انتظار وجود دارد که تکاپوی مردم برای خرید اقلام مورد نیاز نوروز مانند میوه، آجیل و پوشاک بیشتر شود، اما انگار امسال قرار نیست اتفاق خاصی در بازارها و مراکز خرید بیفتد. گزارشهای میدانی از مراکز خرید سطح شهر و بازارها و بازارچه‌های نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد که امسال مردم 40 تا 50 درصد کمتر از سالهای گذشته خرید کرده‌اند. یکی از کالاهایی که کاهش فروش آن نسبت به سالهای گذشته خیلی به چشم آمده پوشاک است. گرانی بسیاری از انواع البسه و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تا بسیاری از افراد جامعه تصمیم بگیرند که خرید لباس نو را یکی از مهم ترین خریدهای هر ساله نوروزی به شمار می‌رفت از سبد نوروزی خود حذف کنند و یا آن را محدودتر کنند. رکود عمیق اقتصادی برای صنف پوشاک کشور به گفته فعالان این صنف سال 95 را تبدیل به بدترین سال کاری آن‌ها کرده و سردی بازار نوروز 96 هم چشم انداز روشنی از وضعیت بازار در سال آینده به آن‌ها نمی‌دهد. دوربین « نسیم آنلاین » به همین بهانه بازار تهران و محل فعالیت صنف پوشاک رفت تا در خصوص وضعیت بازار پوشاک مستقیما با آن‌ها هم کلام شود. اکثر فروشندگان پوشاک از وضعیت بازار گله‌مند بودند و از عمیق‌تر شدن رکود بر اقتصاد کشور و خواهش قدرت خرید مردم ناراضی نشان می‌دادند. گزارش ویدئویی « نسیم آنلاین » به شرح زیر است:

حجم ویدیو: 17.03M | مدت زمان ویدیو: 00:02:44 دانلود ویدیو
ارسال نظر: