رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به پیشواز شعار سال ۹۶ رفت/ لزوم همکاری همه نهادها برای تحقق شعار سال

کدخبر: 2092213

حمیدرضافولادگر تاکید کرد که مجلس پیگیر وظایف خود را در راستای قانون گذاری در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمیدرضا فولادگر در گفگو با خانه ملت ، با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، گفت: نامگذاری سال 96 به این نام نشان می دهد که دغدغه مقام معظم رهبری همچنان دغدغه مسائل اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است و در بحث اقتصاد مقاومتی بحث تولید و اشتغال همچنان به عنوان اولویت مهم کشور مطرح است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 در پایان سال 95، به پیشواز این نامگذاری رفت، افزود:نخستین دستورکار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در سال 96 ، نظارت بر قوانین حمایت از تولید ملی،نظارت بر قانون 4 ماده ای نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی، نظارت بر قانون رفع موانع تولید، نظارت بر قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، نظارت بر قانون بهبود فضای کسب و کار و همچنین اجرای صحیح سیاست های اصل 44 است.

فعالیت کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیشتر نظارتی خواهد بود

فولادگر با تاکید بر اینکه فعالیت کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیشتر نظارتی خواهد بود، ادامه داد:در بحث قانون گذاری اگر خلا قانونی بوده و نیاز به قانون گذاری جدید، تنقیح قوانین و اصلاح قوانین باشد، مجلس وارد حوزه قانون گذاری می شود.

وی یادآور شد: مجلس در سال 96 در جهت برداشتن گام هایی موثر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری، حل مشکلات اقتصادی جامعه، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و به ویژه حل مشکل اشتغال و حمایت از تولید تلاش می کند.

مجلس زمینه اجرای صحیح شعار سال را برای مسئولان اجرایی فراهم می کند

فولادگر با بیان اینکه مجلس زمینه اجرای صحیح شعار سال و سیاست های اقتصاد مقاومتی را برای مسئولان اجرایی فراهم می کند، افزود:قوانین زیادی برای اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی طی سال های اخیر تصویب شده است، که برخی از آنها در خلال احکام برنامه های توسعه کشور قرار دارد و وظیفه اجرای آن بر دوش دولت است.

مجلس وظایف خود را در راستای قانون گذاری در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی انجام داده است

وی با اشاره به اینکه مجلس وظایف خود را در راستای قانون گذاری در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی انجام داده است، ادامه داد:دولت یازدهم باید در روزهای پایانی فعالیت خود در جهت تحقق شعار سال تلاش کند و دولت آینده نیز باید اولویت نخست خود را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار دهد و در واقع برنامه کاندیدا برای تحقق این شعار یک سنگ محک برای مردم است.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای صحیح اصل 44، تصریح کرد:مسئولان و دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی و همکاری با یکدیگر اقتصاد مقاومتی را محقق کرده، تولید را فعال کرده و اشتغال را افزایش دهند.

ارسال نظر: