رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی:

هر کس بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد بنده در مقابلش می‌ایستم

کدخبر: 2092279

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: بنده فقط یکجا در انتخابات دخالت می‌کنم آن هم جایی است که کسانی بخواهند رای مردم را بشکنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب بعد از ظهر امروز در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی فرمودند:

- همه مایل و مشتاق هستند سخن دل انقلاب را در زمینه های مختلف بشنوند.

- سال ۹۶ سال مهمی برای کشور است،هم بحث توجه به اقتصاد را داریم و هم بحث دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها.

- امسال در گزارش مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه رمضان، محرم و صفر داده شد شور و حضور مردم به مسائل ایمانی از همیشه بیشتر بود همه در قضایای مربوط به انقلاب و هم در مورد قضایای دینی و ایمانی حضور مردم از همیشه بیشتر بود.

- در سال گذشته با وجود اینکه کشور دچار مشکلات اقتصادی بود ملت ایران از دو جهت پایبندی به مسائل و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی و پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی خوش درخشید

- سال 95 از آغاز تا انجام همه قضایا دو نشانه مهم همبستگی مردم با وجود اختلاف نظرها در جهت انقلاب و نظام و همینطور دلبستگی مردم را به انقلاب و نظام و دین و ایمان نشان داد که به رخ دشمن و دوست کشیده شده است.

- مردم باید امسال هم پایبندی خود به نظام و مباحث دینی نشان دهند و هم سمت و سوی حرکت خود را به رخ دشمنان بکشند.

- مساله اقتصاد مساله اولویت دار کشور است که چند سال است که این مساله در اولویت فوری کشور وجود دارد و نیاز به حرکت فوری در این چند سال محسوس بوده است.

- امروز اولویت دشمن هم مساله اقتصادی است یعنی دشمنان هم برای اینکه بتوانند اهداف خود در مورد ایران محقق کنند دنبال ضربه زدن اقتصادی به ملت هستند.

- دشمن نادان و بی ایمان ما سالهاست که برای جدا کردن ملت از نظام تلاش می کند که تا به حال موفق نشده و بعد از این هم به حول و قوه الهی موفق نخواهد شد.

- دشمن در تبلیغات تلاش می کند کمبودهای معیشتی را به جمهوری اسلامی نسبت بدهد؛ این حرف خلاف واقع نشان دهنده بغض آنها نسبت به نظام اسلامی است.

- خدماتی که جمهوری اسلامی به ملت کرده یک خدمات فوق العاده است. البته ضعف‌هایی وجود دارد ولی ان مربوط به کمبودهای مدیرانی است که در بخش‌های مختلف مشغول به کار بوده اند اما نظام اسلامی مدیرانی را تربیت کرده که در این سی و چند سال با وجود فشار و تحریم اقتصادی کارهای بزرگی را انجام دهند.

- صادرات غیر نفتی ایران نسبت به دوران طاغوت 57 برابر شده است/ هر جا مدیریت های بی‌تحرک و غیرانقلابی داشتیم کارها مانده است/ اگر مدیریت متدین و انقلابی و کارآمد باشد همه مشکلات کشور حل خواهد شد

- در زمینه توسعه های اجتماعی و خدمات آمارها بسیار خوب و مژده بخش است.

- وضع ملت و کشور را اگر مقایسه کنیم با قبل از دوران اسلامی و دوران طاغوت، آنوقت مشخص میشود چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را نظام اسلامی تقدیم کرده است.

-در زمینه زیر ساختی اقداماتی در کشور شده است که حقیقتا از لحاظ معیارها در جهان بسیار عظیم است.

- از ضعف‌ها مسئولین از جمله خود این حقیر آگاه هستم ولی این مربوط به ضعف های ماست و نه نظام اسلامی.

- هر جا مدیریت های بی‌تحرک و غیرانقلابی داشتیم کارها مانده است.

- به طور قاطع عرض می کنم اگر مدیریت متدین و انقلابی و کارآمد باشد همه مشکلات کشور حل خواهد شد.

- 33 میلیون نفر در کشور داریم که می توانند کار کنند و بارهای سنگین را بر دوش خود حمل کنند.

- کشور ما کشور ثروتمندی است و بی خود نیست که دشمنان چشم طمع به آن دوخته‌اند و می‌‌خواهند آن را زیر سلطه قرار دهند اما این آرزو را حتما به گور خواهند برد.

- نیاز به اقتصاد، تولید و مدیریت قوی داریم.

- بدون اقتصاد قوی نه به اقتصاد مستمر می رسیم و نه به امنیت مستمر البته این خواسته ها بدون وحدت، فرهنگ انقلابی و مسئولین شجاع به دست نخواهد امد.

- ان چیزی که امروز برای ما مشهود است خلاءهای بزرگ اقتصادی است که یکی از آنها بیکاری جوانان تحصیل کرده است، مساله بعدی مساله معیشت طبقات ضعیف است، ما اطلاعات را مداوم دنبال می کنیم، مردم از نظر معیشت در سختی هستند.

- مشکل اصلی مساله رکود و بیکاری است.

کار در مورد اقتصاد مقاومتی پیش رفته ولی آنقدری که لازم بود هنوز پیش نرفته است.

-شاخص تورم کاهش نشان می‌دهد که خوب است ولی شاخص بیکاری افزایش نشان می‌دهد که این بد است.

- یا رشد اقتصادی مثبت نشان می‌دهد ولی رشد سرمایه‌گذاری منفی است یا مثلا در بخش نفت پیشرفت داریم ولی در معدن و مسکن عقب رفتیم یعنی آمارهای رسمی آدم را امیدوار نمی کند که حرکت عمومی رو به جلو است.

- اگر توانستیم تولید داخلی را توسعه دهیم اشتغال به وجود می آید و مصیبت بیکاری برطرف خواهد شد یا کاهش پیدا خواهد کرد.

- اگر تولید در کشور رونق پیدا کند ارز با ارزش مصرف نخواهد شد و همچنین پس اندازها به کار خواهد افتاد از طرف دیگر مسابقه به رخ کشیدن مارکهای خارجی کاهش پیدا خواهد کرد امروز یکی از بلاها و مشکلات فرهنگی ما مسابقه به رخ کشیدن مارک‌‌های خارجی است.

- بیکاری موجب فساد، تاخیر ازدواج و اعتیاد است، تولید می تواند علاج اینها هم باشد.

- صندوق توسعه ملی از چند سال پیش دولت‌ها اجبار پیدا کرده بودند در برنامه های خود بگنجانند.

- صندوق توسعه ملی یعنی هر سال درصدی از درآمد نفت برای رفع وابستگی نفتی کنار گذاشته شود که اول قرار بود 20 درصد باشد و سال 3 درصد به آن اضافه شود که این اگر انجام می شد 33 درصد که اگر این پیش برود اقتصاد کشور به کلی از نفت جدا می شود که فوز عظیم است.

- در سال 94 مسئولین دولتی اظهار ضرورت کردند که آن 20 درصد اضافه نشود که ما هم قبول کردیم.

- این صندوق برای این است که به تولید کننده داخلی پول و توانمندی بدهد تا کار تولید را راه‌ بیندازد.

- صندوق توسعه ملی را باید به عنوان یک فرصت به حساب آورد که باید در خدمت تولید قرار بگیرد.

- جوان ایرانی که می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم را ظرف مدت کوتاهی از 3.5 درصد به 20 درصد برسد که کار بسیار بزرگی است یا می‌تواند در ساخت موشک و هواپیما با وجود تحریم‌ها کار کند که افسر صهیونیست بگوید من با ایرانی‌ها دشمن هستم ولی نمی‌توانم از تحسین کاری که اینها کردم باز دارم؛ آیا این جوان نمی تواند ماشین را برای تولید خودرو پیشرفت دهد؟ جوان ما این توانایی را دارد.

- میدان را برای جوانان باز کنیم جوانان بسیاری از گره‌ها و مشکلات ما را می توانند حل کنند.

- باید ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ایجاد شود که البته در بخش‌های نظامی و برخی دیگر از بخش‌ها همکاری دانشگاه با صنعت شکل گرفته است.

- ما بن‌بست و راهی که نتوانیم پیش برویم نداریم بلکه باید به خود تحرک دهیم که یکی از الزامات آن مدیریت کارآمد، با نشاط پرانگیره و قوی است که دست مسئولین ارشد کشور است.

- الزام دیگر دخالت دادن مردم در کار تولید است.

- مردم وقتی در کار دفاع از مرزها وارد میدان شدند توانستند پیش بروند خب کار اقتصاد به طریق اولا یک کار اقتصادی است، مردم اگر در میدان تولید نقش آفرین بشوند کار پیش خواهد رفت.

- گزارشی از مسئولین دولتی به دست من رسید که عمده صادرات و واردات کشور از 5-6 کشور است که این خلاف اقتصادی مقاومتی است یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی گسترش صادرات و طرف های صادراتی است.

- من طرف مردم هستم و خواسته‌های آنها را عرض می‌کنم ولی مردم بدانند که کار فقط برعهده مسئولین نیست، مردم چرا محصولات خارجی را مصرف می‌کنند، مصرف کننده داخلی برای تولید داخلی ارزش قائل باشد و دنبال جنس خارجی نباشند.

- مردم باید احساس مسئولیت کنند یک نمونه از بی‌مسئولیتی‌ها این هست که صادر کنندگان کار کنند که جنس ایرانی بی‌کیفیت نشان داده شود آن چه که صادر می‌شود باید نماینده حسن عمل باشد.

- واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی داخل می‌شود باید به صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود.

- انسان از اینکه چیزی که در داخل تولید می‌شود وارد شود احساس شرم می‌کند، از تولید کننده داخلی احساس شرم می کند.

- مسئولین سوراخ دعا را گم نکنند ما می‌گوئیم با باندها قاچاق مبارزه کنید. به بنده گزارش داده‌اند از بندر مشخصی 3-5 هزار کانتینر وارد می شود که فقط 150 کانتینر آن بازرسی می‌شود.

- یکی از مشکلات مهم قاچاق است نه اینکه در بازار رضای مشهد فلان انگشتر یا فلان فردی که دم مرز با وارد کردن چندتا جنس خانواده اش را می گذراند را بگیرند.

- انتخابات یکی از دو رکن مردمسالاری دینی است.

- با انتخابات به دنیا فخر می‌فروشیم.

- اگر لازم است هیهات بگوئید هیهات از عدم انتخابات.

-ملت ایران باید در انتخابات بدرخشند برای این حقیر آن چیزی که مهم است اول شرکت در انتخابات تمام کسانی که می توانند وارد انتخابات شوند و انتخابات را پرشور کنند.

- در انتخابات مر قانون باید عمل شود.

- بنده فقط یکجا در انتخابات دخالت می‌کنم آن هم جایی است که کسانی بخواهند رای مردم را بشکنند.

- هرکسی که بخواهد با نتیجه آرای مردم در بیفتد بنده جلوی آن می ایستم در سالهای گذشته هم همینطور بوده که بعضی‌ها در سالهای گذشته می‌خواستند جلوی انتخابات بایستند که بنده ایستادم برخی را مردم در جریان آن بوده‌اند و در برخی دیگر در جریان نیستند.

- پیش بینی می‌کنم انتخابات پرشور و فراگیر خواهد بود و امیداوریم نتیجه آن چیزی باشد که مورد رضایت خدا و سرافرازی ملت باشد و دشمن هم به توفیق الهی هیچ غلطی نمی تواند بکند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی درباره‌ی انتخابات؛ در انتخابات باید به مرّ قانون عمل بشود

اما مسئله‌ی انتخابات. برادران و خواهران عزیز!‌ انتخابات در کشور ما بسیار مهم است. نه‌فقط انتخاب ریاست جمهوری، انتخابات مجلس هم همین جور است، انتخابات شوراها هم همین‌جور است. انتخابات یکی از دو رکن مردمسالاری دینی است. مردمسالاری دینی روی دو ستون ایستاده است. یکی از این دو ستون رأی مردم است، انتخابات است. ما به برکت انتخابات به دنیا فخر می‌فروشیم. دشمنان برای کوبیدن ملت ایران و جمهوری اسلامی انتخابات ما را ندیده می‌گیرند و متهم می‌کنند. این نشان می‌دهد انتخابات خیلی مهم است.(شعار حضار: هیهات منا الذله؛ رهبر انقلاب: این‌جا اگر لازم است هیهات بگویید بگویید هیهات از عدم انتخابات.) انتخابات بسیار مهم است. مایه عزت ملی است، مایه تقویت ملت ایران است، مایه آبروی ملت ایران است. البته توجه کنید در باب انتخابات انشاءالله من باز هم صحبت خواهم کرد. آنچه که امروز عرض می‌کنم در مسئله انتخابات این است که این یک پدیده اقتدارآفرین است. مردم دنیا صاحبنظران دنیا در مقابل فکر مردمسالاری دینی که در دنیا مطرح شد، مجذوب شدند. در مقابل مکاتب گوناگون مثل لیبرالیسم و کمونیسم و فاشیسم و امثال این‌ها مردمسالاری دینی را امام بزرگوار که همان جمهوری اسلامی است، وارد میدان کرد، ملت‌ها را و خواص را در همه امکنه عالم، در همه کشورهای دنیا مجذوب خود کرد. این مردمسالاری دینی متکی است به انتخابات. باید در انتخابات واقعا ملت ایران بدرخشد. آنی که من عرض می‌کنم در درجه اول برای این حقیر آن‌چه که مهم است شرکت عمومی در انتخابات است و همه آحادی که می‌توانند رأی بدهند و قانوناً وارد انتخابات بشوند و انتخابات را پرشور کنند. این اولین خواسته و مهم‌ترین خواسته ماست. آن‌چه در مورد انتخابات من عرض می‌کنم این است که در امر انتخابات مُرّ قانون باید عمل بشود. مُرّ قانون باید عمل بشود. نتیجه انتخابات ملت هرچه که شد این معتبر است، این قانون است. بنده درانتخابات‌ها دخالت نمی‌کنم. هیچ وقت به مردم نگفتم و نمی‌گویم این کس را انتخاب کنید آن کس را انتخاب نکنید. یک جا فقط بنده دخالت می‌کنم و آن، آن جایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی مردم و انتخاب مردم بایستند و مزاحمت در مقابل رأی مردم ]ایجاد کنند و[ رأی مردم را بشکنند؛ هر کس بخواهد با نتیجه آراء ملت دربیفتد بنده در مقابلش می‌ایستم. در سال‌های گذشته هم، انتخابات‌های گذشته هم همین‌جور بوده. در سال ۷۶، در سال ۸۴، در سال ۸۸،‌ در سال ۹۲، بعضی در مقابل چشم مردم بوده، مردم مطلع شدند. بعضی را هم مردم مطلع نشدند اما این حقیر در جریان قرار گرفتم. در همه این سال‌هایی که شمردم کسانی بودند که می‌خواستند در مقابل انتخابات بایستند حالا در سال ۸۸ آشکار شد. آمدند در میدان اردوکشی کردند. در آن سال‌های دیگر جور دیگری. در همه این سال‌ها بنده ایستادم. گفتم نتیجه انتخابات مردم هرچه که هست این باید تحقق پیدا کند. این آن جایی است که من در امر انتخابات دخالت می‌کنم و می‌ایستم در مقابل مخالفین و معارضین انتخابات. اما در بقیه امور دیگر نه. باید مُرّ قانون عمل بشود. مردم تشخیص بدهند و حرکت کنند و من پیش‌بینی‌ام این است که به توفیق الهی انتخابات ما انتخابات پرشوری خواهد بود، انتخابات فراگیری خواهد بود. امیدواریم إن‌شاءالله نتیجه انتخابات هم چه در شوراها چه در مورد ریاست جمهوری چیزی باشد که موجب رضای الهی و سعادت ملت ایران باشد و من می‌گویم انتخابات را خوب برگزار کنید. ملت سرافراز خواهد شد ملت با انتخابات خوب پیش خواهد رفت و دشمن هم به توفیق الهی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

ارسال نظر: