کره شمالی در واکنش به تهدیدات آمریکا تاکید کرد

پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات واشنگتن، برنامه‌های اتمی و موشکی خود را "تسریع" می‌کند/ از تحریم نمی‌ترسیم

کدخبر: 2092299

معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل با بیان اینکه پیونگ‌یانگ از احتمال اعمال تحریم‌های تازه از سوی آمریکا نمی‌ترسد، گفت کشورش هر ابزاری که برای مقابله با واشنگتن لازم باشد را به دست می‌آورد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، فارس نوشت: «چو میونگ نام» معاون هیئت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل روز سه‌شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در مورد احتمال اعمال تحریم‌های تازه علیه پیونگ‌یانگ توسط آمریکا، گفت کشورش از این اقدامات نمی‌ترسد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی تأکید کرد که پیونگ یانگ در پاسخ به چنین اقداماتی، برنامه اتمی و موشکی خود را «تسریع» می‌کند.

به گفته این مقام کره شمالی، این کشور تلاش می‌کند تا به توان حملات پیش‌دستانه و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما دست یابد.

چو میونگ نام در مورد احتمال وضع تحریم‌هی تازه علیه کره شمالی، گفت: «تصور می‌کنم این حاصل سفر اخیر وزیر خارجه (رکس تیلرسون) به ژاپن، کره جنوبی و چین است... ما قطعا از چنین اقداماتی نمی‌ترسیم.»

وی با بیان اینکه کره شمالی نیم قرن است که تحت تحریم قرار دارد، گفت محدودیت‌های اقتصادی تحمیل شده به این کشور، «نامشروع» و «غیرانسانی» است.

این مقام کره شمالی با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی با مشارکت بمب‌افکن‌های راهبردی و زیردریایی‌های اتمی، گفت: «به واسطه چنین حضور نظامی گسترده‌ای که در جریان تمرین‌های مشترک صورت می‌گیرد، ما چاره دیگری جز ادامه برنامه اتمی و موشکی خود با تمام سرعت نداریم.»

چو میونگ نام با بیان اینکه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما کره شمالی این توان را خواهند داشت که در هر زمانی، هر محلی را هدف قرار دهند، گفت: «ما توان دفاعی خود و همچنین توانمندی حملات پیش‌دستانه را به عنوان یک جزء محوری، تقویت می‌کنیم.»

ارسال نظر: