ترکیه حادثه تروریستی لندن را محکوم کرد

نخست وزیر ترکیه: ربط دادن تروریسم به مسلمانان اشتباه بزرگی است

کدخبر: 2092377

مقامات ترکیه ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی در شهر لندن، ربط دادن تروریسم به مسلمانان را اشتباهی بزرگ توصیف کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه عملیات تروریستی در قلب لندن و نزدیکی پارلمان انگلیس را محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

اردوغان امروز (پنجشنبه) طی نامه‌ای به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس نوشت: «می‌خواهم تاکید کنم که ترکیه عمیقا رنج بریتانیا را درک کرده و در آن شریک است. ترکیه همواره در مبارزه با تروریسم که بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی است، با کشور دوست و متحدش - انگلیس - ایستاده است.»

به نوشته روزنامه «حریت» وی همچنین در یک پیام توئیتری ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و آرزوی بهبودی سریع مجروحان، این حادثه تروریستی را به مرم انگلیس تسلیت گفت.

از طرف دیگر، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه در واکنش به این عملیات اعلام کرد: «مرتبط دانستن تروریسم با کشورهای مسلمان، یک اشتباه بزرگ است. تروریسم یک فاجعه جهانی است.»

ایلدیریم از تمام کشورهای جهان خواست تا برای مقابله مشترک با تروریسم، متحد شوند و برخورد دوگانه با این مشکل را کنار بگذارند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه و «عمر چلیک» وزیر امور اروپایی ترکیه نیز ضمن تسلیت این واقعه، خواستار نبرد تمام عیار با تروریسم بدون تفاوت قائل شدن میان سازمان‌های مختلف شدند.

شب گذشته (چهارشنبه) فردی بنام «ابوعزالدین» با خودرو به میان جمعیت روی پل «وست مینیستر» در نزدیکی پارلمان انگلیس رفته و سپس قصد داشت با چاقو وارد این ساختمان شود که توسط پلیس از پای درآمد. در این عملیات تروریستی چهار نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر: