خاطره کرباسچی از "مخالفت هاشمی با راه‌اندازی شوراها در کشور"

کدخبر: 2092381

آقای هاشمی با اجرای قانون کلی انتخابات شوراها مخالف بود. آیین نامه ها و مقدمات انتخابات شوراها در دولت آقای هاشمی نهایی شده بود؛ اما در دولت اقای خاتمی اجرا شد.من در جلسات دولت برای بررسی آیین نامه انتخابات  حضور داشتم، آقای هاشمی به شدت مخالفت کرد با اینکه ما در سراسر کشور شوراها را راه بیاندازیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » غلامحسین کرباسچی طی یادداشتی نوشت:

این مطلب که درون افراد با عمل آنها در صحنه سیاسی تفاوت می‌کند؛ بخشی ناشی از اقتضائات عملیاتی و امور اجرایی است. مثلا در مورد همین انتخابات شوراها که اشاره کردند من مطلبی خاطرم آمد. آقای هاشمی با اجرای قانون کلی انتخابات شوراها مخالف بود.

آیین نامه ها و مقدمات انتخابات شوراها در دولت آقای هاشمی نهایی شده بود؛ اما در دولت اقای خاتمی اجرا شد.من در جلسات دولت برای بررسی ایین نامه انتخابات حضور داشتم. آقای هاشمی به شدت مخالفت کرد برای اینکه ما در سراسر کشور شوراها را راه بیاندازیم. استدلال ایشان هم آن بود که ما در حال حاضر مشکلات و معضلات زیادی در شهر داریم و اگر مدیریت شهری را به دست افرادی بسپاریم که نه سابقه مدیریتی و نه تجربه سیاسی ندارند و نه ما شناختی از آنها داریم، بحران برای کشور درست می‌شود.

به همین جهت اقای هاشمی تاکید داشت پروژه شوراها را مرحله ای عملیاتی کنیم. یعنی ابتدا در روستاها و شهرهای کوچک و بعد در شهر های متوسط این کار را انجام دهیم و شهرهای بزرگ را ازدست ندهیم. اتفاقا آنچه آقای هاشمی میگفت؛ در عمل هم درست درآمد. یعنی شورای اول تهران چنان بحرانی درست کرد که کل اصلاحات را به هوا برد. درواقع به خاطر عملکرد و مجادلات شورای تهران که اتفاقا کل ترکیب آن هم از اصلاح طلبان بود کار به جایی رسید که شورای دوم درد اختیار جریان مقابل قرار گرفت.

ارسال نظر: