نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور جهانگیری برگزار شد

کدخبر: 2092455

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری امروز در مشهد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این نشست گفت: طی سه سال اخیر از فعالیت دولت یازدهم تعداد شش هزار و 6611 پروژه عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری در این استان به بهره برداری رسیده است.

محمد مقدوری افزود: این آمار مربوط به مجموع پروژه هایی است که طی سه سال اخیر به صورت تجمیعی در ایام هفته دولت، دهه فجر و سفرهای رئیس جمهوری بهره برداری شده اند

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه را 92 هزار 400 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: طی این مدت چهار سیاست دارای اولویت خراسان رضوی با تاکید استاندار تعیین و بر این مبنا اقدام و هدفگذاری شد.

خبرگزاری صدا وسیما نوشت: مقدوری مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه های این بخش در طرحهای عمرانی را از سیاستهای مهم دولت در استان خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: تاکنون در این حوزه و اجرای طرحهای مشارکتی موفقیتهای خوبی کسب شده است.

وی افزود: از جمله این طرحها تصفیه خانه در شهرجدید گلبهار، شهرهای سبزوار و کاشمر، کل شبکه فاضلاب کاشمر و اجرای شبکه فاضلاب تربت حیدریه با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به آغاز اجرای طرحهای مشارکتی در بخش راه نیز اشاره و بیان کرد: اجرای باند دوم جاده تربت حیدریه - خواف - سنگان از این جمله است. همچنین همه ابعاد اجرای آزادراه مشهد - چناران - قوچان نهایی شده و با مشارکت آستان قدس به زودی عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: در حوزه نیروی برق نیز نیروگاههای 500 مگاواتی تربت حیدریه و سبزوار و نیز 3600 مگاوات ظرفیت تولید برق در طرحهای سرمایه گذری نشتیفان خواف در کنار سطح وسیعی از نیروگاههای خورشیدی، بخشی از طرحهای مشارکتی خراسان رضوی هستند که هم اکنون در حال اجرا است.

معاون استاندار خراسان رضوی سیاست دیگر استان را اتمام پروژه های نیمه تمام ذکر و بیان کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، هزار و 800 پروژه نیمه تمام در خراسان رضوی وجود داشت که با تلاشهای انجام شده تاکنون 850 مورد آنها تکمیل شده و از 950 مورد باقیمانده نیز 480 پروژه تا خرداد 96 به انجام می رسد.

ارسال نظر: