با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر خارجه

جشن جهانی نوروز در تهران آغاز شد

کدخبر: 2092560

مراسم جشن جهانی نوروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، در کاخ گلستان تهران آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » مراسم جشن جهانی نوروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، صالحی امیری وزیر ارشاد، علی یونسی معاون رییس جمهور در امور اقوام، نماینده سازمان ملل و نماینده یونسکو در تهران و زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کاخ گلستان آغاز شد.

در این مراسم که برای نخستین با حصور 12کشور عضو پرونده جهانی نوروز در ایران در حال برگزاری است، سفرای 12 کشور مانند تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، قزاقستان، عراق، ترکیه و پاکستان حضور دارند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: نوروز جشن جهانی و فراملی است که ریشه ایرانی دارد.

زهرا احمدی پور افزود: آمده ایم تا با جشن جهانی نوروز، مدنیت سه هزار ساله خود را ارج نهیم.

وی ادامه داد: نوروز جلوه ای مهم از فرهنگ غنی مردم ایران است که با حافظه این مردم پیوند خورده و گذشت زمان و دگرگونی ها باعث فرو کاستن آن نشده است.

احمدی پور افزود: طی سالیان دراز نه تنها از شکوه نوروز کم نشده، بلکه گرامیداشت هر ساله آن نشان از این است که این جشن جهانی، جشن صلح دوستی و هم زیستی و پیوند ناگستنی مردمان دنیا است.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: مردم خاورمیانه، آسیای میانه، قفقاز، شبه قاره هند و بالکان نوروز را جشن می گیرند و این جغرافیای وسیع و دعوت به نوع دوستی در مفهوم این جشن باعث شده تا سازمان ملل توجه ویژه ای به نوروز داشته باشد.

احمدی پور گفت: بزرگداشت نوروز با 12 کشور عضو پرونده آن در یونسکو، فرصت مغتنمی است که جهانیان با نگاه به آن برای امنیت و صلح جهانی قدم بردارند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: نوروز نگاه یکپارچه به گیتی است و به همین دلیل باید فارغ از هر ملیت و جغرافیا به آن پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با فرارسیدن نوروز غبار کینه، قهر و غم از میان ملت ها برداشته شود.

این خبر تکمیل می‌شود ...

ایرنا

ارسال نظر: