مهرزاد: بزرگ‌ترین هدفم تکرار قهرمانی ریو در پارالمپیک ۲۰۲۰ است

کدخبر: 2092569

بلندقدترین بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: بزرگ‌ترین هدفم تکرار قهرمانی ریو در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است

به گزارش « نسیم آنلاین »، بلندقدترین بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران در بازی های پارالمپیک خوش درخشید و نگاه بسیاری از علاقمندان والیبال ایران و جهان را به خود معطوف کرد.

بازی مرتضی مهرزاد که برای نخستین بار چنین رویدادی را تجربه می کرد چنان برای تماشاگران جالب بود که از سرمربی تیم ملی خواستند در روزی که وی استراحت داشت برای چند دقیقه ای به زمین بازی بیاید.

شاید برای عده ای باور کردنی نباشد که مهرزاد به دلیل قد بلندش از حضور در جامعه کناره می گرفت و پنج سال خود را در خانه حبس کرده بود.

به بهانه سال جدید گفتگو با مرتضی مهرزاد را در ادامه می‌خوانید:

سال ۹۵ برای بلندقدترین مرد ایران چگونه بود؟

مسابقات جام بین قاره‌ای نخستین رقابت برون مرزی من بود که عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و کار من از همین مسابقات آغاز شد و به بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو رسید.

هوادارن زیادی در بازی های پارالمپیک جذب کردید به طوریکه در روز استراحت شما از سرمربی خواستند تو را به زمین بیاورد. در بازی های پارالمپیک در دو مسابقه میان تیم های برزیل و بوسنی از من استفاده کردند و در بازی برابر اوکراین هم اصلا بازی نکردم و سرمربی تیم تصمیم گرفت به من استراحت دهد، اما در ست سوم با تشویق تماشاگران به زمین بازی آمدم.

مهم ترین اتفاق ورزشی شما در سال ۹۵ چه بود؟ بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بود، چون این رویداد هر چهار سال یک بار برگزار می شود و به همین جهت بزرگ ترین مسابقه جهان است. من هم برای نخستین بار در این رقابت بزرگ شرکت کردم و توانستیم مدال خوشرنگی را به دست آوریم.

و شما هم در این مسابقه درخشیدید؟ والیبال نشسته ورزش گروهی است و با تلاش گروهی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم. خوب بودن یا نبودن من مهم نبود، بلکه نتیجه نهایی تیم اهمیت زیادی داشت.

از هوادانتان بگویید. قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته و عملکرد شما بعد از بازی های پارالمپیک چه بازتابی داشته است؟ قبل از اینکه در تیم ملی والیبال نشسته فعالیت کنم و به بازی های پارالمپیک اعزام شوم مرا به عنوان فردی قد بلند می شناختند و حالا مرا به عنوان بازیکن والیبال نشسته ای که افتخارآفرینی کرده می‌شناسند. فکر می کنم نشان دادن پخش مستقیم بازی های والیبال نشسته پارالمپیک اتفاق خوبی برای من و سایر هم تیمی هایم بود چون بعد از این مسابقات هر جا می روم مرا می شناسند. این از خواص ورزش برای معلولان است.

بهترین خاطره تان در سال ۹۵؟ بازی های پارالمپیک و قهرمانی در این مسابقات بود که واقعا اتفاق بزرگی بود. سال ۹۵ برای من خیلی خوب بود چون در مسابقات جام بین قاره ای و پارالمپیک ریو به عنوان قهرمانی دست یافتیم.

خاطره تلخ تان در سال ۹۵؟ اگرچه سال ۹۵ پر از اتفاقات مختلف بود و شادی و غم را دربرداشت، اما مرگ بهمن گلبارنژاد از همه تلخ‌تر بود.

بزرگ ترین هدف و آرزوی مرتضی مهرزاد؟ بزرگ‌ترین هدفم تکرار قهرمانی ریو در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو است. مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ را در پیش داریم که هدفمان قهرمانی در آن مسابقات است.

سال تحویل چه دعایی کردی؟ اول برای سلامتی و سپس برای موفقیت ورزشکاران دعا کردم.

چه پیامی برای معلولان داری؟ به نظر من معلولانی که در منزل هستند و به آنها اجازه نمی دهند فعالیت ورزشی و اجتماعی کنند به دلیل تفکر غلط فرد خانواده هاست. من به دلیل همین تفکر غلط پنج سال خجالت کشیدم از منزل بیرون بیایم و بعد از برنامه ماه عسل اتفاق بزرگی برای من رخ داد تا بتوانم در ورزش فعالیت کنم و پیام من این است که معلولیت محدودیت نیست و این افراد می توانند از استعدادهای خود استفاده کنند.

شما را به عنوان ستاره والیبال نشسته می شناسند. نظر خودتان چیست؟ من لامپ ۱۰۰ هم نیستم چه رسد به ستاره (خنده) به نظر من بزرگنمایی کردند چون رشته من تیمی است و عملکرد همه بازیکنان در نتیجه تیم تاثیرگذار است.

و حرف پایانی: تشکر از تمام کسانی که مرا حمایت کردند.

ارسال نظر: