آیت‌الله آملی لاریجانی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال ۹۶:

رسیدگی به ۱۵ میلیون پرونده کار دشواری است

کدخبر: 2092654

رئیس قوه قضاییه گفت: رسیدگی به ۱۵ میلیون پرونده در طول سال کار دشواری است.

به گزارش « نسیم آنلاین » آیت الله آملی لاریجانی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 96 با تبریک سال جدید به ملت ایران، مقام معظم رهبری، قضات و کارمندان و مدیران و مسئولان دستگاه قضایی گفت: در سال گذشته قضات و مدیران دستگاه قضایی با رسیدگی به پرونده های قضایی و وظایفی که برعهده داشتند بار سنگین دستگاه قضایی را به دوش کشیدند.

وی گفت: سال گذشته هم سال توفیقات و هم سال برخی دشواری ها و کاستی ها بود و این برای دستگاه بزرگ، طبیعی است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: بار دستگاه قضایی بارسنگینی است و رسیدگی کردن به حدود 15 میلیون پرونده کار دشواری است و این علاوه بر کارها و وظایف دیگری است که برعهده دستگاه قضایی است که در سازمان ها و مراکز تابعه انجام می شود.

وی گفت: باید از زحمات دوستان متشکر باشیم و طبیعی است برای برطرف کردن کاستی ها تلاش کنیم و اگر در جایی رضایتمندی مردم حاصل نیست تلاش کنیم که سبب آن را بیابیم و اگر اسبابی دارد که در اختیار ماست یا به نوع مدیریت و نحوه عمل ما برمی گردد، آن را برطرف کنیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: البته ما مکرر گفته ایم که بسیاری از کاستی ها در دستگاه قضایی ناشی از اموری است که در اختیار ما نیست و کمبود نیروی انسانی، کمبود اعتبارات و بودجه دستگاه قضایی است که ان شاء الله این کاستی های دستگاه قضایی نیز با مدیریت جهادی و با تلاش بیش از گذشته دوستان برطرف شود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: توفیقات بسیاری نیز (در سال گذشته) وجود داشته است که رسیدگی به پرونده های بزرگ از جمله آن بوده و همچنین پرونده های معمولی دستگاه قضایی که انتظارات و توقعات مردم در سراسر کشور است و این وظیفه بسیار بزرگی بوده که به انجام رسیده است.

وی افزود: آماری که از رسیدگی به پرونده ها به دست آمده است، نشان می دهد که بار این مسئولیت به زمین نمانده و بیش از پرونده های وارده به دستگاه قضایی به پرونده ها رسیدگی شده که توفیق قابل توجهی است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: البته در سازمان های تابعه نیز دستگاه ها کارهای قابل توجهی انجام دادند، خدماتی که در سازمان ثبت صورت گرفته بیش از دهها میلیون مورد خدمت رسانی به مردم انجام شده است.

وی افزود: در سازمان پزشکی قانونی، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان زندان ها که بار مسئولیت بسیار مهمی را برعهده دارند، خدمات رسانی خوبی شده است.

خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظر: