حاجی بابایی مطرح کرد:

دچار رکود تورمی کشنده هستیم/ هنر آقایان ایجاد اشتغال برای دیگر کشورها بوده/ قاچاق، تولید ملی را فلج کرده است

کدخبر: 2092655

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد درآمد هدفمندی یارانه‌‌ها که حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان می‌شود و باید در اختیار بخش تولید به ویژه بخش خصوصی قرار گیرد، امروز یکجا توسط شرکت‌ های دولتی بلعیده می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت:

با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال در حرم مطهر رضوی و کوتاهی مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به کار کارشناسانه‌ای که اقتصاددانان و کارشناسان انجام دادند، توانستند اقتصاد مقاومتی را با 24 بند در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و به تأیید رهبری برسانند که این بندها مجموعاً نسخه شفابخش و نجات‌بخش اقتصاد رکودی ما است.

* در چند سال اخیر تکیه بر اقتصاد مقاومتی در امر اجرا اعتقادی، ریشه‌ای و عمیق نبوده است

وی افزود: بر همین اساس هم بود که ما در برنامه ششم هر 24 بند را به قانون تبدیل کردیم. با بررسی‌هایی که در چند سال اخیر انجام شد، کاملاً مشهود است که تکیه بر اقتصاد مقاومتی در امر اجرا، اعتقادی، ریشه‌ای و عمیق نبوده است؛ چراکه اگر تمسک به اقتصاد مقاومتی صورت می‌گرفت، حداقل می‌توانستیم در زمینه تولید داخل و اشتغال رشد چشمگیری داشته باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد همان‌طور که ما در برنامه ششم مصوب کردیم و دولت نیز تأکید کرده اول سال 96 نرخ بیکاری 12.6 درصد است. این نشان از رشد بی‌امان بیکاری دارد. امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست که دچار یک رکود تورمی کشنده هستیم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: رشد ما در بخش ساختمان طبق اعلام مرکز آمار منفی 14 درصد است و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز آن را حدود منفی 12 درصد اعلام کرده است. 27 درصد مؤلفه‌های تعیین‌کنده تورم در بخش مسکن است و 27 درصد هم در بخش غذایی است.

وی در همین خصوص افزود: پس اگر می‌گوییم تورمی تک‌رقمی است، دلیلش این است که رشد منفی 14 درصد مسکن را داریم که وقتی با رشد سرسام‌آور قیمت‌ها در جامعه مخصوصاً کالاهای اولیه جمع می‌زنیم، تورم تک‌رقمی می‌شود.

*قاچاق روزنه تخریب اقتصاد ملی است که تولید ملی را فلج کرده است

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز اقتصاد و نوع عملکرد اقتصادی پاسخگوی نیازها نبوده، گفت: ما از طرفی روزنه‌های تخریب اقتصاد ملی و تولید ملی توسط قاچاقچیان ریشه‌دار و تأثیرگذار در مسائل سیاسی ـ اقتصادی را داریم که باعث شده تولید ملی را فلج و مردم و تولیدکنندگان را اسیر اجناس خارجی کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در سال‌های اخیر هنر آقایان ایجاد اشتغال برای جوانان دیگر کشورها بوده است، گفت: رهبری به نیکی به دو کلیدواژه مهم در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که بحث تولید و اشتغال است. در تولید ملی نیز اعلام کردند که هم شرع و هم قانون ورود پیدا کند تا استفاده از تولیدات داخلی یک تکلیف شرعی برای همه مردم باشد و هم با قانونگذاری حجتی برای همه مسئولان شود تا بدین وسیله جلوی واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند، گرفته شود.

وی با تأکید بر این موضوع که باید برای تولید ملی هزینه داد، افزود: کدام مصیبت بالاتر از این است که گفته می‌شود بنزین وارداتی ارزان‌تر از بنزین داخل است و باید واردات کنیم. این سخن کاملاً‌ برعکس اقتصاد مقاومتی است. ما باید تولید ملی را رشد دهیم تا کارگر ایرانی کار کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید چون نرخ ارزان‌تری وجود دارد برویم از خارج وارد کنیم و برای کسانی که در خارج از کشور کار می‌کنند، شغل ایجاد کنیم، اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت برای تولید ملی هزینه دهیم، اما این زیان درنهایت می‌تواند ما را به سمت و سویی هدایت کند که مشکل تولید داخلی و اشتغال را حل کند.

*رشد 6.6 درصدی که در سایه فروش نفت خام است شغلی ایجاد نمی‌کند

حاجی‌بابایی با ابراز تأسف از اینکه آمار و ارقام سُکرآوری در حوزه اقتصادی ارائه می‌شود، گفت: برای مثال رشد 6.6 درصدی اقتصاد را اعلام می‌کنند. وقتی حدود 90 درصد رشد اقتصادی ما فقط در سایه فروش نفت خام است، این رشد واقعی نیست و شغلی از آن ایجاد نمی‌شود و تولید داخلی را رشد نمی‌دهد. نفت مانند سکه بهار آزادی است که هر زمان اراده کنی می‌توانی آن را بفروشی.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون راه‌حل مشکلات کنونی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود، چاره‌ای نیست جز اینکه همه بر این دو محور تولید و اشتغال ابتدا اعتقاد پیدا کرده و بعد متمرکز شویم. با هر کسی در هر جایگاهی که با این سیاست‌ها به دلیل منافع حزبی، گروهی و شخصی کوتاهی می‌کند نیز باید برخورد شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین باید یک شفاف‌سازی از وضعیت قاچاق به ویژه آمار 15 میلیارد دلار تا 25 میلیارد دلار شکل گیرد. در برنامه ششم قانونی را مصوب کردیم مبنی بر اینکه باید هر سال قاچاق 10 درصد کاهش پیدا کند. یعنی تمامی مبادی ورودی کنترل شود تا تولید ملی پرقدرت جلو برود.

*تمام 28 هزار میلیارد درآمد هدفمندی توسط شرکت‌های دولتی بلعیده می‌شود

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دولت باید اعتبارات قابل‌توجهی را برای کمک به تولیدات ملی داشته باشد، گفت: متأسفانه 30 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها که قرار بود در اختیار تولید قرار گیرد، امروز به هر دلیلی نه وارد بودجه و نه وارد خزانه واحد می‌شود. درآمد صورت می‌گیرد و هزینه می‌شود. باید آن 30 درصد در کشور به صورت شفاف بیان شود که به کجای تولید و به کدام بخش خصوصی داده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 30 درصد درآمد هدفمندی یارانه‌‌ها که حدود 28 هزار میلیارد تومان می‌شود و باید در اختیار بخش تولید به ویژه بخش خصوصی قرار گیرد، امروز یکجا توسط شرکت‌های دولتی بلعیده می‌شود.

ارسال نظر: