لاهوتی مطرح کرد:

دولت باید از واردات بیجا در کشور جلوگیری کند/ قوه مقننه با متخلفان قاچاق کالا برخود جدی کند

کدخبر: 2092656

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید از واردات بیجا در کشور جلوگیری کند، گفت: باید جلوی ورود آنچه که امکان تولید آن در کشور وجود دارد، گرفته شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در گفتگویی به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است اشاره کرد و اظهار داشت: رهبری با نامگذاری امسال موضوع را تکمیل کردند.

وی افزود: با محور قراردادن موضوع اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی و همچنین محورهای اقتصادی که در فرمایشات ابتدای سال رهبر معظم انقلاب در مشهد هم تأکید شد، به روشنی راه‌ها مشخص شد.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس همچنین تصریح کرد: ما دیدیم که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به موضوع قاچاق و ورود آن به کشور هم اشاره کردند. بحث 25 میلیارد دلار ورود قاچاق به کشور مسئله کمی نیست.

لاهوتی بر همین اساس اضافه کرد: بهترین راه مبارزه با ورود قاچاق کالا به کشور و حل آن، این است که جلوی واردات بی‌رویه به کشور گرفته شود. مواردی مانند خودروهای چینی و کالاهایی که بعضاً از خارج به کشور وارد می‌شود، باید ساماندهی شده و از ورود آنها به کشور جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت باید از واردات بیجا در کشور جلوگیری کند، گفت: باید جلوی ورود آنچه که امکان تولید آن در کشور وجود دارد، گرفته شود. همچنین بحث واردات کالای قاچاق را هم جدی بگیریم.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با تأکید بر لزوم مدیریت واردات کالا به ویژه کالاهای قاچاق در کشور تأکید کرد: به نظر من حداقل 50 درصد از وارداتی که در کشور صورت می‌گیرد، بیجاست. مانند البسه و سایر موارد دیگر، البته در این میان در داخل کشور بسیاری از کارخانجات با 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و این جای تأسف دارد.

لاهوتی ادامه داد: از طرفی خود مردم هم باید تعصب استفاده از کالای ایرانی را در خود ایجاد کنند. اگر همه این موارد را باهم مدیریت کنیم، قطعاً اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد و معضل بیکاری هم حل می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ولی اگر به همین منوال پیش برود و واردات بی‌رویه و بیجا و همچنین کالای قاچاق به همین صورت وارد کشور شود، نه‌تنها زمینه اشتغال در کشور فراهم نمی‌شود که بیکاری را هم گسترش می‌دهیم و در این صورت اشتغال را برای سایر کشورها فراهم می‌کنیم، لذا قوه مقننه هم در این میان باید با متخلفان برخورد جدی کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: نباید تقصیرها را گردن هم بیندازیم و اگر هم در مباحث اقتصادی خلاء قانونی وجود دارد، باید با کمک قوا و مسئولان مربوطه حل شود.

ارسال نظر: