به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه؛

روحانی وارد مسکو شد

کدخبر: 2092658

رئیس جمهور اسلامی ایران برای دیداری رسمی از فدراسیون روسیه، عصر دوشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد مسکو شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن روحانی برای دیداری رسمی از فدراسیون روسیه، عصر دوشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد مسکو شد.

مراسم استقبال در فرودگاه وونکووا مسکو با نواخته شدن سرود ملی دو کشور آغاز شد و پس از رژه گارد احترام از مقابل حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ،مقام های روسی حاضر در مراسم به رییس جمهور معرفی شدند.

روحانی قرار است عصر امروز با نخست وزیر روسیه دیدار و گفت گو کند.

رییس جمهور در این سفر دو روزه که به دعوت رسمی "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه انجام می گیرد،مذاکرات مشترکی را با همتای روسی خود و مقامات بلند پایه این کشور با محوریت مهمترین موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

ایران و روسیه در جریان این سفر و با هدف تعمیق بیش از پیش روابط ، چندین سند همکاری نیز در حوزه های مختلف از جمله حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و ورزش امضا می کنند.

همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان دراین سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه های مختلف خواهند داشت و موافقتنامه هایی نیز برای همکاری بخشهای خصوصی ایران و روسیه به امضا می رسد.

دکتر روحانی را در این سفر وزرای امور خارجه، نفت، صنعت معدن و تجارت و معاونین وی در سازمان انرژی اتمی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رییس کل بانک مرکزی همراهی می کنند.

ارسال نظر: