در واکنش به اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا؛

قاسمی: برنامه هسته ای ایران کاملاً "شفاف و صلح آمیز" است

کدخبر: 2092675

سخنگو وزارت خارجه گفت: برنامه هسته ای ایران کاملا شفاف بوده و تمامی گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز و غیر قابل خدشه بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از اداره دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان سخنان ایران هراسانه اخیر «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در جمع لابی صهیونیستی در واشنگتن را تکراری، ساختگی و در ادامه سیاست های خصمانه و یک جانبه گرایانه دولت آمریکا علیه ملت و دولت ایران دانست.

قاسمی اظهار داشت: برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده و تمامی گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز و غیر قابل خدشه بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید دارد.

وی افزود: کمک بی دریغ آمریکا به فعالیت های نظامی هسته ای رژیم صهیونیستی که منجر به تولید صدها کلاهک هسته ای شده است، نشان دهنده حمایت های همه جانبه آمریکا از این رژیم متجاوز و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان است.

قاسمی در خصوص برنامه موشکی کشورمان نیز تصریح کرد: همان طور که بارها اعلام کرده ایم فعالیت های دفاعی مشروع جمهوری اسلامی ایران براساس یک برنامه منظم به پیش می رود و این برنامه کاملا دفاعی و بازدارنده بوده و علیه هیچ کشور دیگری نیست و ما نیز برای تقویت بنیه دفاعی بومی شده و دفاع از کشورمان از کسی نه توصیه می پذیریم و نه اجازه دخالت به دیگران خواهیم داد. تاریخ ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به ما و مردم ما بخوبی آموخت که تنها برای دفاع از کیان و استقلال کشور باید بر توان خود تکیه داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: متاسفانه سیاست های حمایتی آمریکا از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه و همچنین جنایات روزانه شرکای آمریکا علیه مردم بی دفاع یمن بر دامنه ناامنی در خاورمیانه افزوده است و تا اینگونه سیاست ها ادامه دارد منطقه و جهان روی آرامش به خود نخواهد دید. ‌

ارسال نظر: