سناتور منندز در اجلاس آیپک؛

باید تحریم‌های ضد سپاه پاسداران را افزایش دهیم

کدخبر: 2092739

سناتور آمریکایی در اجلاس آیپک با اشاره به اینکه ایران تهدید جدی است، گفت: ایران با رفع تحریم ها گستاخ شده است و خود را بیش از هر زمان دیگری متعهد به بی ثبات سازی خاورمیانه (غرب آسیا) می داند، ما نمی توانیم شاهد تزلزل در روابط بین آمریکا و اسرائیل باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ سناتور رابرت منندز در اجلاس ایپک گفت: باید تحریمها را ضد سپاه پاسداران ایران افزایش دهیم.

رابرت منندز گفت: این مایه افتخار من بوده است که همیشه در اجلاس ایپک و در کنار شما برای حمایت از روابط محکم بین آمریکا و اسرائیل حضور پیدا کنم. من لازم است که در اینجا به سه موضوع اشاره کنم.شما می دانید که این به نفع امنیت آمریکا است تا روابط قدرتمند و ناگسستنی با اسرائیل داشته باشد. دوم اینکه شما می دانید که من معتقدم که این حق مردم یهودی است تا در صلح و امنیت در سرزمین اجدادشان زندگی کنند. سرانجام اینکه فرقی نمی کند که چه جناح سیاسی بر سرکار باشد.

سناتور آمریکایی گفت: امروز شاهد آن هستیم که افراط گرایی و نفرت بر جهان سایه افکنده است.ما شاهد تلاشهایی هدفمند برای غیرمشروع نشان دادن اسرائیل در جامعه بین المللی هستیم.

منندز گفت: ما شاهد آن هستیم که ایران با رفع تحریم ها گستاخ شده است و خود را بیش از هر زمان دیگری متعهد به بی ثبات سازی خاورمیانه (غرب آسیا) می داند. هرکدام از این تهدیدات، تهدیداتی جدی هستند. برای مقابله با این تهدیدات باید یک موضوع را به طور شفاف اعلام کنیم. ما در این زمانه نمی توانیم شاهد تزلزل در روابط بین آمریکا و اسرائیل باشیم.این موضوع سبب شد که من در برابر رای ممتنع آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه ای یکطرفه را ضد اسرائیل تصویب کرد ساکت نمانم.این موضوع سبب شد که من طرحی را در سنا برای مقابله با این موضوع ارائه کنم.
شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند قطعنامه ای را برای محکوم کردن موارد نقض آزمایش های موشکی تصویب کند.این شورا نمی تواند قطعنامه ای را ضد اوضاع انسانی در سوریه تصویب کند.این شورا نمی تواند قطعنامه ای ضد روسیه به خاطر بمباران غیرنظامیان در حلب تصویب کند اما قطعنامه ای یکجانبه را ضد ملتی در خاورمیانه (غرب آسیا) که بر روی آنچه که درست است،پافشاری می کند،تصویب می کند.اما این اقدام اشتباه است.این قطعنامه به سازمانهای تروریستی چون حماس اجازه می می دهد تا از هرگونه مسئوولیت در قبال اعمال شرورانه خود و خشونت های فلسطینی ها شانه خالی کنند.این قطعنامه تندروها را در اجرای طرح هایشان گستاخ تر می کند.این اقدامی اشتباه است که درباره تعهد خود به دفاع از اسرائیل معامله کنیم زیرا اسرائیل مهمترین متحد ما در خاورمیانه است.
ارسال نظر: