امیرعبداللهیان عنوان کرد:

تداوم انتفاضه و مقاومت؛ پیام اصلی روز زمین در فلسطین

کدخبر: 2092755

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین با بیان اینکه گرامیداشت روز زمین، تاکیدی بر ارتباط ملت فلسطین با سرزمین خود است، گفت: تنها راه رسیدن فلسطینیان به حقوق حقه خود، تداوم انتفاضه و مقاومت است که این امر پیام اصلی «روز زمین» در فلسطین است.

به گزارش « نسیم آنلاین » حسین امیرعبداللهیان دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین با گرامیداشت روز زمین گفت: در فضای کنونی منطقه، همه دسیسه ها برای منحرف کردن جهان اسلام و عرب از قضیه فلسطین و ایجاد تفرقه و دشمنی در بین امت اسلامی صورت می پذیرد. این دسیسه ها با هدف ایجاد فرصت برای دشمن صهیونیستی در غصب میراث و سرزمین انبیای الهی و تجزیه کشورهای اسلامی جریان دارد. بدین منظور برای تضمین امنیت منطقه، همه ظرفیت ها و تلاش ها باید در حمایت از آزادی قدس و مبارزه با تروریسم تکفیری و صهیونی متمرکز باشد. وی اضافه کرد: ا‎نتفاضه روز زمین و انتفاضه های اول و دوم و انتفاضه کنونی در دفاع از قدس و مقدسات، ثابت می کند که فلسطینیان تا تحقق هدف مهم آزادسازی کامل سرزمین خود در کنار یکدیگر به مبارزه بی امان ادامه خواهند داد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین با تاکید بر بیانیه پایانی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران خاطرنشان کرد: گرامیداشت روز زمین، فرصتی است تا ملت و مدافعان فلسطین به مخالفت خود با ادامه وجود رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین تاریخی خود تاکید ورزند.

امیرعبداللهیان در خاتمه با اشاره به بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین در تهران افزود: ‎دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن گرامیداشت روز زمین و ادای احترام به شهدا و آسیب دیدگان این قیام و همه شهدای مقاومت، بار دیگر تاکید می کند تنها راه رسیدن فلسطینیان به حقوق حقه خود، تداوم انتفاضه و مقاومت است که این امر پیام اصلی روز زمین (یوم الارض) در فلسطین است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما چهل و یک سال پیش یعنی در سال (1976) رژیم صهیونیستی در چارچوب تکمیل عملیات اشغال خود، هزاران هکتار از روستاهای بلندی های الجلیل را به بهانه های مختلف مصادره کرد و با اعتراض و واکنش انقلابی همه جامعه فلسطینی رو به رو شد.

در آن هنگام رژیم صهیونیستی تصور می کرد که اقلیت فلسطینی ساکن در سرزمین های اشغالی 1948 با وضع قوانین جدید و با توجه به اینکه در محاصره صهیونیست ها قرار دارند توان واکنش آنچنانی ندارند و به همین علت بر خلاف مقررات جهانی مبادرت به جنایت،کشتار و غصب گسترده کرد، اما با واکنش شدید یکپارچه رو به رو شد.

در این انتفاضه که در داخل سرزمین های اشغالی 1948 واقع شد، اعتراضات به حدی گسترده بود که رژیم صهیونیستی به رغم سرکوب شدید در نهایت، راهی جز عقب نشینی پیش رو ندید.

این رژیم جنایت پیشه ابتدا تلاش کرد این انتفاضه را مهار کند، اما ایستادگی فلسطینیان و تقدیم شش شهید و صدها مجروح اراده آنها را به دشمن اشغالگر نشان داد و آن را به عقب نشینی وادار کرد.

ارسال نظر: