مدیرعامل راه‌آهن:

روس‌ها برقی کردن مسیر راه‌آهن گرمسار تا اینچه‌برون را تامین مالی می‌کنند

کدخبر: 2092798

سعید محمدزاده با اشاره به توافق اولیه با روس ها برای مشارکت در ساخت واگن مسافری در داخل ایران، افزود : برقی کردن راه آهن گرمسار تا اینچه برون از جمله اقدامات شاخص در همکاری با روس هاست.

به گزارش « نسیم آنلاین »معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن گفت: توسعه حمل و نقل ریلی مصداق عینی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید همه ارکان نظام است.

سعید محمدزاده، پس از امضای اسناد همکاری با روسیه درباره نقش توسعه ریلی در تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» افزود: هر اقدامی که برای توسعه ریلی در کشور انجام شود به معنای حرکت در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل راه آهن گفت: اقداماتی مانند برقی کردن مسیرهای ریلی دستاوردهایی مانند افزایش ظرفیت و همچنین صرفه جویی چشمگیر در مصرف انرژی دارد و مهمتر اینکه وقتی یک واگن باری در سیر قرار می گیرد، به ازای هر سال استفاده حدود ۸ تا ۱۰ فرصت شغلی ایجاد می کند.

محمدزاده با اشاره به اینکه با تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه ریلی کشور و همچنین برنامه ششم توسعه اقدامات متعددی در حال اجراست، گفت: یک تن کیلومتر بار وقتی با حمل ونقل ریلی حمل می شود ، حداقل در ایران ۳۵ تا ۴۰ سی سی صرفه جویی سوخت دارد که در توسعه اقتصاد کشور حائز اهمیت است.

مدیرعامل راه آهن بر استفاده از ظرفیت های روسیه برای توسعه ریلی کشور تاکید کرد و گفت : چند اقدام مناسب را با روس ها در حال پیگیری هستیم که از جمله آن ها تولید واگن باری با همکاری تولیدکنندگان ایرانی و روسی و همچنین تامین مالی از سوی روس هاست که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

محمدزاده گفت: این همکاری هم باعث فعال شدن سازندگان واگن در داخل کشور می شود و هم می توانیم تامین مالی کنیم و بخش خصوصی که عمده خریداران این واگن ها هستند بتوانند از این مزیت بهره مند شوند.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به توافق اولیه با روس ها برای مشارکت در ساخت واگن مسافری در داخل ایران ، افزود : برقی کردن راه آهن گرمسار تا اینچه برون از جمله اقدامات شاخص در همکاری با روس هاست که در جهت فعال کردن راهگذر ریلی شمال-جنوب در چارچوب سیاست های برنامه ششم توسعه نقش مهمی دارد.

محمدزاده گفت : قرارداد برقی کردن این مسیر با مشارکت شرکت های ایرانی و روسی و با تامین مالی روس ها انجام خواهد شد و با اجرای این طرح ظرفیت مسیر افزایش خواهد یافت و رونق بهتری در راهگذار شمال-جنوب خواهیم داشت.

مدیرعامل راه آهن درباره خدمات نوروزی راه آهن به مسافران هم گفت : ما در راه آهن خادم الرضا (ع) هستیم و در ایام نوروز از ۲۶ شهر زائران با استفاده از حمل و نقل ریلی راهی مشهد مقدس می شوند.

وی گفت : تعداد سفرهای نوروزی از طریق راه آهن در مقایسه با نوروز سال قبل حدود ۷ درصد افزایش و همچنین تاخیرها کاهش داشته است و امید داریم این روند تا پایان سال ۹۶ ادامه یابد.

ارسال نظر: