در ارجای توافق قبلی انجام شد

خروج بیش از ۹۰۰ تن از عناصر مسلح و خانواده‌هایشان از "حی‌الوعر" حمص به سمت ادلب

کدخبر: 2092926

بر اساس توافق‌های قبلی، شنبه (امروز) بیش از ۹۰۰ تن از عناصر مسلح به همراه خانواده‌هایشان «حی‌الوعر» را ترک می‌کنند و به ادلب می‌روند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

شبکه «المیادین» شنبه (امروز) اعلام کرد 966 نفر از عناصر مسلح وخانوده‌هایشان از «حی‌الوعر» در حمص به «ادلب» منتقل شده‌اند.

در بین این افراد 350 فرد مسلح وجود دارد و 966 نفر مذکور با 22 دستگاه اتوبوس به ادلب منتقل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، با خروج آخرین دسته عناصر مسلح، شهر حمص خالی از آنها می‌شود. المیادین در ادامه از تلاش‌های غیرعلنی برای برقراری آشتی در «حمص شمالی» و نیز ابتکار عمل‌هایی برای برقراری آشتی‌هایی در «الرستن، تلبیسه» و دیگر روستای ریف حمص شمالی خبر داد.

اویل مهرماه سال گذشته (1395) بود که بر اسا توافق‌های انجام شده چند گروه از عناصر مسلح از حی‌الوعر خارج شدند اما تعدادی از آنها حاضر به ترک این شهر نشدند.

در همین راستا «طلال البرازی» استاندارد حمص اعلام کرد حیات به تدریج به حی‌العور بازمی‌گردد؛ وی تأکید کمرد نسبت کسانی که این منطقه (حی‌الوعر) را ترک کرده‌اند بیشتر از 10 درصد کل ساکنان آن نیست و به سمت ادلب می‌روند و این در حالی است که عناصر مسلح خارج شده در دفعات قبل به سمت «جرابلس» در ریف حلب رفتند.

وی هم‌چنین تأکید کرد تمام اقدامات لجستیک برای اجرایی شدن توافق حی‌الوعر اتخاذ شده و مرحله سوم و اخیر این توافق در مراحل آخرش است.

ارسال نظر: