واشنگتن‌پست:

دانشجویان ایرانی موتورهای تحقیق دانشگاه‌های آمریکا هستند

کدخبر: 2092958

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی دانشجویان ایرانی را "موتورهای تحقیق دانشگاه‌های آمریکا" خوانده و نوشته فرمان ضد مهاجرتی ترامپ موجب شده ایرانی‌هایی که سال تحصیلی جدید از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش گرفته‌اند بلاتکلیف باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی دانشجویان ایرانی را «موتورهای تحقیق دانشگاه‌های آمریکا» خوانده و به بلاتکلیفی دسته‌ای از ایرانی‌ها پرداخته که برای تحصیل در این کشور پذیرش گرفته‌اند.

واشنگتن‌پست نوشته صدها نفر از دانشجویان ایرانی که از دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی این کشور پذیرش گرفته‌اند ممکن است به دلیل ابهام‌های پیرامون دستور اجرایی ترامپ برای منع ورود اتباع 6 کشور مسلمان به آمریکا وارد این کشور شوند.

روزنامه آمریکایی نوشته که این موضوع، پروژه‌های تحقیقاتی را از مسیر خارج می‌کند و باعث می‌شود برخی از برنامه‌های علمی - پژوهشی در تلاش برای یافتن دانشجویان جدید باشند.

دونالد ترامپ با امضای یک دستور اجرایی اتباع ایران و 5 کشور مسلمان دیگر را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است. قضات فدرال اجرای این دستور را متوقف کرده‌اند اما به گفته کارشناسان مسائل حقوقی در صورتی که حکم دادگاه لغو شود، دانشجویان برای پاییز سال آینده نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند.

واشنگتن‌پست می‌نویسد در حالی که دانشگاه‌های آمریکایی هنوز در تب و تاب پذیرش دانشجوی خارجی هستند، 25 دانشگاه بزرگ تحقیقاتی این کشور تا کنون بیش از 500 نامه پذیرش برای دانشجویان 6 کشور هدف قرار گرفته شده در فرمان ترامپ ارسال کرده‌اند. عده زیادی از این دانشجویان اهل کشور ایران هستند که - به نوشته واشنگتن‌پست - بابت قوی بودن برنامه‌های کارشناسی‌شان در رشته‌های مهندسی وعلوم کامپیوتر، شهره است.

کاظم کازرونیان، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه «کانکتیکت» که تا کنون برای 15 دانشجوی ایرانی نامه پذیرش ارسال کرده می‌گوید: «برای ما اینکه این منبع استعداد را از دست بگیریم، ضربه‌ای بسیار کاری است. برای دانشکده‌های مهندسی در سراسر این کشور از دست دادن این استعدادها قابل تصور نیست.»

مقام‌های بعضی دانشکده‌ها در آمریکا می‌گویند فضای ابهام جدید باعث شده عده‌ای از این دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌هایی که برای جذب دانشجویان نخبه با آمریکا رقابت می‌کنند اقدام کنند.

ارسال نظر: