پژوهشگر اقتصاد ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین»: نمره دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی حداکثر ۱۰ است

وادادگی دولت یازدهم در عقد قراردادهای خارجی بعد از برجام!/ مسکن مهر علیرغم تاکیدات رهبری بی‌سرانجام ماند!

کدخبر: 2092992

دکتر اصغر بالسینی رویکرد وادادگی در عقد قراردادهای خارجی را از دلایلی اعلام کرد که باید به دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نمره پایین داد.

اصغر بالسینی دکترای اقتصاد و پژوهشگر اقتصاد ایران، درباره عملکرد اقتصادی دولت یازدهم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه عملکرد دولت یازدهم در این حوزه ضعیف بوده است به « نسیم آنلاین » گفت: نمره دولت در این حوزه حداکثر ۱۰ است.

وی در بیان علت نمره پایین به دولت در اجرای سیاستهای اقتصا مقاومتی گفت: بی توجهی جدی به توان داخلی خصوصا در صنایع اساسی و معطل ماندن مسکن مهر به عنوان یک طرح ملی با توان بالای فعال کردن صنایع مرتبط با صنعت ساختمان از جمله دلایلی است که باید به دولت یازدهم نمره پایین داد.

دکتر اصغر بالسینی افزود: طرح مسکن مهر متاسفانه به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب بی‌سرانجام مانده است و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از اقساطی هم که توسط مردم بازپرداخت شده نیز در تکمیل این طرح ملی بکار گرفته نشده است!

این اقتصاددان در ادامه رویکرد وادادگی در عقد قراردادهای خارجی را از دلایل دیگری اعلام کرد که در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید به دولت نمره پایین داد.

وی گفت: قطعا این وادادگی در آینده منافع ملی را با چالش‌های جدی مواجه خواهد ساخت.

این پژوهشگر اقتصاد ایران بی توجهی به بازارهای منطقه‌ای و از دست دادن فرصت‌هایی که سال‌ها برای آن تلاش شده بود را از دیگر دلایل ناکامی دولت یازدهم در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عملا با اقدامات مذکور در دولت عمق استراتژیک کشور بلا استفاده مانده است.

ارسال نظر: