لاوروف با رد اتهامات آمریکا تاکید کرد:

ایران کشوری قدرتمند در مبارزه با تروریسم است/ روابط ایران و روسیه همواره در سطح مطلوبی بوده است

کدخبر: 2093063

وزیر امور خارجه روسیه با رد اتهامات آمریکا و متحدانش در مورد اینکه ایران از تروریسم حمایت می‌کند، گفت: ایران کشوری قدرتمند در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس به نقل از «دیالوگ» نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با مجله آمریکایی «منافع ملی» گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای قدرتمند در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی سوریه است.

لاوروف با بیان اینکه هیچ دلیلی برای اثبات ادعای واشنگتن در مورد اینکه ایران از تروریسم حمایت می‌کند، وجود ندارد، افزود: در حال حاضر همکاری‌های مسکو و تهران در سوریه در جهت مبارزه با تروریسم افزایش پیدا کرده و ایران به دعوت دولت سوریه و به صورت قانونی در این کشور حضور دارد.

وی در ادامه به اقدامات تروریستی سال 1990 در منطقه قفقاز شمالی این کشور اشاره کرد و گفت: مسکو آن زمان حتی یک تروریست از ایران در این منطقه پیدا نکرد، در حالی که بسیاری از کشورها به تشویق این گروه های تروریستی در قفقاز شمالی مشغول بودند.

به گفته لاوروف، ایران هرگز تاکنون دشمن روسیه نبوده و همواره روابط 2 کشور در سطح مطلوبی بوده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با ابراز تردید در اقدامات ضد تروریستی آمریکا و متحدانش در سوریه گفت: نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا تنها به صورت پراکنده برخی از مواضع داعش را بمباران می‌کنند، اما هرگز کاروان قاچاق نفت را که از سوریه به سمت ترکیه راهی است را بمباران نمی کنند.

این در حالی است که حداقل از زمان آغاز عملیات حملات هوایی در عراق و سوریه در سال 2014 توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا 2463 غیر نظامی کشته شدند.

ارسال نظر: