نگاهی به سریال‌های سیما در نوروز؛

پیام‌های سریالی به نامزدهای انتخابات/ اختلاس، انتخابات، بیکاری و گرانی در سریال‌های نوروزی

کدخبر: 2093070

کارگردانان سریال‌های نوروزی امسال با توجه به نزدیک شدن انتخابات، موضوعات جالبی را انتخاب کرده بودند تا شاید نامزدها بدانند که مردم چه دغدغه‌هایی دارند.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ امسال نیز مانند رسم هر ساله، تلویزیون با سریال های ویژه نوروز به استقبال بهار رفت.

شبکه یک سریال علی البدل سیروس مقدم را که دو سال در نوبت پخش بود را انتخاب کرد؛ سریالی که شاید با پخش سه قسمت ؛ مخاطبی را جذب نکرد اما با نزدیک شدن به قسمت های آخر جالب شد.

از اسم سریال کاملا مشخص است که داستان بر چه اساسی است. داستان در مورد افرادی است که حضور دارند اما حق رای ندارند. کسانی که در مجالس و شوراها اعضای علی‌البدل هستند و در جریان همه امور قرار دارند اما حق رای ندارند.

طعنه های سیاسی در ایر اثر نیز مشابه پایتخت وجود دارد ولی طعنه های اجتماعی رنگ و لعاب بیشتری دارند که در داستان چند خانواده قصه ظهور و بروز می کنند .

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، پخش این سریال با وجود طعنه های سیاسی جالب توجه بود؛ غذا و وعده های انتخاباتی که سیروس مقدم و محسن تنابنده در این سریال گنجانده اند؛ باعث می شود که مخاطب با این صحنه ها همزادپنداری کند.

سریال شبکه دو؛ مرز خوشبختی به کارگردانی حسین سهیلی زاده است، سریالی که به بیکاری جوانان می پرداخت؛ بیکاری که منجر به دزدی می شود و ...

کاراکتر اصلی قصه، جوانی شهرستانی است که برای تحصیل به تهران می آید و جزو نخبگان علمی می شود. او به خواهر دوستش که در یک طلافروشی کار می‌کند علاقه دارد اما پدر دختر راضی به این وصلت نیست...

این سریال هم از طعنه های سیاسی به دور نبود؛ جوانی که خبه است اما بیکار؛ قصه اصلی مرز خوشبختی همین بیکاری است؛ و اینکه تهران فقط محلی برای کار نیست و رد شهرستان هم کار وجود دارد.

سریال شبکه سه، دیوار به دیوار به کارگردانی سامان مقدم بود، سریالی که تا آخر اردیبهشت ماه پخشش ادامه دارد؛ سریالی که با اختلاس شروع می شود.

داستان پنج خانواده را روایت می کند که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این پنج خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته اند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می شوند که با هم زندگی کنند...

این سریال هم با توجه به موضوعش که به اختلاس برمی گشت؛ طعنه های گاه به گاهی به موضوعات اجتماعی این روزهای کشور می زد.

کارگردانان سریال های نوروزی امسال با توجه به نزدیک شدن انتخابات، موضوعات جالبی را انتخاب کرده بودند تا شاید نامزدها بدانند که مردم چه دغدغه هایی دارند.

ارسال نظر: