دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

هیچ کارخانه‌ای حق گران کردن قیمت شیر را ندارد/ ۹۵ سال خوبی برای شرکت‌های کوچک لبنی نبود

کدخبر: 2093126

باکری گفت: صنعت هیچ گونه تصمیمی برای افزایش قیمت ندارد و برندی که مدتی قبل افزایش قیمتی را بر روی برخی از محصولات خود اعمال کرده بود قیمت‌ها را به قیمت قبلی بازمی گرداند.

رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: صنعت لبنیات هیچ گونه تصمیمی برای افزایش قیمت ندارد و کارخانه ای هم که مدتی قبل افزایش قیمتی را بر روی برخی از محصولات خود اعمال کرده بود قیمت‌ها را به قیمت قبلی بازگردانده است. لذا فعلا هیچ کارخانه ای حق گران کردن قیمت شیر را ندارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که وضعیت اثربخشی تورم سالانه بر روی اقلام و بهای تمام شده مشخص نشده است تغییری در قیمت‌ها ایجاد نمی شود اما پس از آن وضعیت را بررسی کرده و طبق آن در صورت لزوم برای تغییر قیمت با سازمان حمایت مکاتبه خواهیم کرد اما فعلا و تا پایان فصل فصل بهار هیچ گونه تصمیمی برای افزایش قیمت نداریم.

دبیر انجمن صنایع لبنی در رابطه با وضعیت صنعت در سال 95 بیان داشت: کارخانه‌های بزرگ به فعالیت خود ادامه داده و تولید مانند سال 94 چیزی در حدود 6 میلیون تن بوده است از طرفی صادرات نیز از نظر میزانی 3 درصد و از نظر ارزش پولی 13 درصد به نسبت سال 94 رشد داشت.

باکری در پایان گفت: شرایط در سال 95 برای شرکت‌های کوچک مناسب نبود و بسیاری از آن ها به دلیل مشکلاتی که داشتند مجبور شدند که تولید خود را کاهش دهند و این در حالی بود که کارخانه های بزرگ سقف تولید خود را همچنان مانند گذشته حفظ کرده اند.

ارسال نظر: