معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۹۱ هزار بیمار بستری در بیمارستان طی ایام نوروز/ انجام حدود ۹۲ هزار جراحی

کدخبر: 2093166

معاون درمان وزیر بهداشت از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۹۱ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت طی ایام نوروز خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد آقاجانی اقدامات حوزه درمان کشور در طرح سلامت نوروزی را تشریح کرد و اظهار داشت: جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شایسته به هموطنان در تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای آمادگی اورژانس 115 و بیمارستان و واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفت.

وی افزود: تیم‌های نظارتی وزارت بهداشت طی 767 بازدید از پایگاه‌های اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عملکرد این واحدها در ایام نوروز نظارت کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: از 25 اسفند ماه گذشته تا 14 فروردین ماه، 166 هزار و 728 ماموریت توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 انجام شده است. تکنسین‌های اورژانس 115 به 35 هزار و 183 مأموریت تصادفی و 131 هزار و 545 مأموریت غیرتصادفی اعزام شدند. اورژانس هوایی نیز با 128 سورت پروازی 247 نفر مجروح و بیمار اورژانسی را به مراکز درمانی منتقل نمود.

آقاجانی افزود: در این ایام حدود 3 میلیون بیمار در اورژانس‌های بیمارستان‌های دانشگاهی کشور پذیرش شدند که یا به صورت بستری موقت تحت مراقبت و درمان متخصصین طب اورژانس، پزشکان و کادر درمان در اورژانس‌ها قرار گرفته و یا برای دریافت خدمات بیشتر و مراقبت طولانی‌تر به بخش‌های بیمارستانی منتقل شدند.

وی عنوان کرد: در سراسر کشور 391 هزار و 354 بیمار در بخش‌های بیمارستان‌های وزارت بهداشت بستری شدند که پزشکان متخصص و پرستاران و سایر پرسنل بیمارستانی خدمات درمانی و مراقبت‌های تخصصی را به آنها ارائه کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت به انجام 91 هزار و 962 جراحی توسط متخصصان جراحی و بیهوشی و پرسنل اتاق عمل در این ایام اشاره کرد و گفت: انجام 93 مورد پیوند عضو گویای فعالیت تیم‌های تخصصی پزشکی و درمانی و همچنین فعال بودن بخش‌های فراهم‌آوری و پیوند اعضاست.

آقاجانی اضافه کرد: در این مدت 278 نفر از افراد مبتلا به سکته های حاد قلبی در 54 بیمارستان در 25 شهر کشور با درمان پیشرفته از مرگ نجات یافتند.

وی بیان کرد: روزانه 800 متخصص مقیم در رشته‌های تخصصی طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی به صورت 24 ساعته در بیمارستان‌های وزارت بهداشت حضور داشتند و متوسط روزانه 4219 پزشک در این بیمارستان ها برای ارائه خدمات حاضر شدند.

ارسال نظر: