رئیس ستاد انتخابات کشور:

ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری از ۲۲ تا ۲۶ فروردین ماه انجام می‌شود

کدخبر: 2093259

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ۲۲ فروردین آغاز شده و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ویژگی‌هایی که در قانون در ارتباط با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است، اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده ثبت نام برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه آغاز می‌شود و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه این ثبت‌نام صرفا در ستاد انتخابات وزارت کشور انجام خواهد شد، ادامه داد: بعد از پایان روند ثبت نام بررسی صلاحیت کاندیداها آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد انتخابات شوراها نیز گفت: با توجه به اتمام روند ثبت نام نامزدهای این انتخابات ،مراجع چهارگانه (نیروی انتظامی، دادگستری، وزارت اطلاعات و ثبت احوال) فرصت دارند تا پایان روز 16 فروردین ماه نتایج بررسی های خود را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال کنند. پس از آن به مدت 7 روز هیات های اجرایی فرصت بررسی صلاحیت کاندیداها را خواهند داشت.

احمدی با تاکید بر اینکه باید در تمام روندهای برگزاری انتخابات مر قانون رعایت شود و بررسی صلاحیت‌ها به صورت محرمانه انجام شود، ادامه داد: پس از پایان بررسی از سوی هیات های اجرایی فعالیت هیات نظارت برای بررسی صلاحیت ها آغاز خواهد شد و آنها بعد از پایان بررسی های خود نتایج را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال می کنند و در ادامه آن فرمانداری ها و بخشداری ها موظف هستند نتایج بررسی صلاحیت ها را به صورت مکتوب به نامزدها اعلام کنند و اگر ردصلاحیتی صورت گرفته است در نامه باید قید شود که براساس چه بندی این اتفاق افتاده است .

وی همچنین گفت: پس از این مرحله کاندیداهای ردصلاحیت شده حق دارند اعتراض خود را به مراجع بالاتر اعلام کنند.

ارسال نظر: