رستم قاسمی:

کاهش تورم به بهای تعطیلی کشور محقق شده است/ لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه

کدخبر: 2093291

وزیر سابق نفت گفت: دولت کشور را تعطیل کرده و می‌گوید تورم را کم کرد‌ه‌ایم، کاهش تورم به بهای تعطیلی کشور محقق شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رستم قاسمی در نخستین نشست راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی که عصر امروز در مسجد معتضدی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اقتصاد مقاومتی و راهکارهای مقابله با تحریم، اظهار داشت: امروز نقش اقتصاد در جوامع بشری بسیار تعیین کننده‌‌تر از گذشته در زندگی اجتماعی است.

این جانباز جنگ تحمیلی با بیان اینکه کنترل دنیای استکبار امروزه برروی اقتصاد کشورها است، گفت: نقش اقتصاد در آینده خیلی متحول خواهد شد، اگر برنامه‌ریزی صحیح نداشته باشیم در آینده قطعا دچار مشکل می‌شویم.

وی به نقش اقتصاد از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: بیش از 15 سال است که مقام معظم رهبری نامگذاری سال را به اقتصاد مرتبط می‌کنند، مشخص است موضوع اقتصاد برای ایشان بسیار مهم است.

قاسمی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور خوب نیست، تصریح کرد: دولت کشور را تعطیل کرده و می‌گوید تورم را کم کرد‌ه‌ایم، کاهش تورم به بهای تعطیلی کشور محقق شده است.

وزیر سابق نفت با اشاره به وضعیت سازندگی کشور بعد از دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: خارجی‌ها، همان کسانی که صدام را برای ویرانی ایران حمایت کردند، اعلام آمادگی کردند و گفتند تا کشور را دوباره بسازیم.

وی افزود: رزمندگان، همان کسانی که با دست خالی به جنگ تن‌به‌تن دشمن رفتند در راستای شعار امام خمینی(ره) «‌ما می‌توانیم»، با راه‌اندازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء طرح‌های کلان ملی مانند سدها و نیروگاه‌ها را در باور این شعار به وجود آوردند.

قاسمی امنیت و آرامش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بخشی از باور«‌ما می‌توانیم» توصیف کرد و گفت: اقتدار منطقه‌ای و توان دفاعی کشور نیز از مصادیق توان جوانان این کشور است، در کشور بزرگی که 15 همسایه داریم می‌بینیم امنیت کامل حاکم است.

وی با بیان اینکه صنعت کشور قبل از شروع تحریم‌ها به شدت وابسته به بیرون بود، تصریح کرد: صنعت نفت ایران در همان روزهای آغازی تحریم از تحریم عبور کرد، بسیاری از کالاها و تجهیزات خاصی که در روزهای قبل از تحریم وابسته بودیم و در اوایل تحریم‌ها با تکیه بر توان داخلی ساختیم و از وابستگی بیرون آمدیم.

وزیر نفت دولت دهم اقتصاد مقاومتی را در جلوگیری از واردات بی‌رویه معنی کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی بتوان بازارهای کشور‌های همسایه را تصرف و قیمت کالای ایرانی را برای حضور در بازارهای دنیا رقابتی کرد و در نهایت باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی یک کشور وارد کننده را به کشور صادر کننده تبدیل کرد.

قاسمی با اشاره به قاچاق کالا و بیکاری جوانان، ادامه داد: آمارها تا 20 میلیارد دلار رقم قاچاق کالا را در کشور اعلام می‌کنند که با کاهش هر پنج میلیارد دلار از این رقم، یک میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود.

ارسال نظر: