فیصل مقداد: سوریه هیچ سلاح شیمیایی ندارد

کدخبر: 2093304

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به حملات شیمیایی صورت گرفته در ادلب اعلام کرد که چند هفته پیش، سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی را در جریان دستیابی جبهه النصره به موادی سمی قرار داده بودیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفته که ارتش سوریه هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و هیچگاه از چنین سلاحی استفاده نکرد.

فیصل مقداد در ادامه با تاکید بر اینکه سوریه به همه تعهدات خود در قبال سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی پایبند بوده است، افزود: شاهد حمله دیگر بوده‌ایم که طی ماه‌های اخیر تکرار شده بود و در پی این حملاتی که شاهد آن بودیم، پیروزی حلب و دستاوردهای ارتش سوریه در اطراف دمشق و حماه حاصل شد.

وی گفت: اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که ده‎ها هزار نفر از مردم سوریه در آن به قتل رسیدند، تعجب آور است. کنفرانس بروکسل برای اتهام زنی به سوریه برگزار خواهد شد.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: چند هفته قبل سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی را در جریان دستیابی جبهه النصره به موادی سمی قرار داده بودیم.

فیصل مقداد گفت: از دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه می خواهیم که نقش میانجی بی طرف را ایفا کند و از تروریست ها حمایت نکند.

مقداد تاکید کرد که گروه های مسلح و حامیان آن در انگلیس، فرانسه، ترکیه و عربستان همان کسانی هستند که این جنایت را مرتکب شدند.

ارسال نظر: