استاد اقتصاد دانشگاه ویسکانسین در گفتگو با «نسیم آنلاین»: نمره ۲ از ۲۰ به دولت یازدهم می‌دهم

تعریف اقتصاد مقاومتی در دولت روحانی با اقتصاد مقاومتی واقعی تفاوت دارد/ قرار است با سرمایه خارجی اقتصاد مقاوم شود!

کدخبر: 2093305

صوفی گفت: نمره من به عملکرد دولت یازدهم در اجرای اقتصاد مقاومتی دو از بیست است، زیرا دولت آقای روحانی تمایل دارد  با جلب سرمایه خارجی ، بخصوص جلب سرمایه از کشور های اروپائی، اقتصاد ایران را مقاوم کند.

عبدالله صوفی استاد اقتصاد دانشگاه ویسکانسین در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص عملکرد اقتصادی دولت یازدهم اظهار کرد: نمره من به عملکرد دولت یازدهم در اجرای اقتصاد مقاومتی دو از بیست است، زیرا دولت آقای روحانی تمایل دارد با جلب سرمایه خارجی، به خصوص جلب سرمایه از کشورهای اروپایی، اقتصاد ایران را مقاوم کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین اقتصادی دولتی و مدیران بنگاه‌های دولتی و خصوصی مفهوم مشخصی از سیاست اقتصاد مقاومتی ندارند. مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را بطور کلی به شرح زیر بیان فرمودند:« یکى از بخش‌هاى ما، اقتصاد است و خاصیت اقتصاد در یک چنین شرایطى، اقتصاد مقاومتى است؛ یعنى اقتصادى که همراه باشد با مقاومت در مقابل کارشکنى دشمن، خباثت دشمن؛ دشمنانى که ما داریم..." اما در مصوبه هیئت وزیران برای تشکیل «ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی» به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به تاریخ 31 شهریور 1394 ، تعریفی از اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود !

این اقتصاددان افزود: بر اساس این مصوبه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور 24 هدف کلی اقتصادی را تعریف کرده است ، اما این اهداف مطلوب همه کشور‌های جهان می‌باشد ، مثمر ثمر بودنشان در بهترین حالت بستگی به وجود شرایطی دارد که کشور با جنگ اقتصادی روبرو نباشد. این راهکارها در شرایط اقتصادی ویژه ایران یعنی رکود تورمی، محدودیت‌های دریافت‌ها و پرداخت‌های بین المللی بخاطر تحریم‌های بانکی و جو ایران هراسی در غرب ، نمی‌توانند اقتصاد ایران را مقاوم کنند .

صوفی گفت: بسیاری از این راهکارهای اقتصادی در شرایط تحریم و یا حتی در شرایط تحریم های بالقوه قابل اجرا نیستند. بنابراین چنین سیاست‌هائی نمیتوانند اهداف سیاست اقتصادی مقاوم علیه تخریبات اقتصادی علیه ایران بوجود آورند.

ارسال نظر: