بشار اسد:

غرب هیچ گاه در سوریه علیه تروریسم نجنگید و همچنان حامی آن هستند/ پیروزی ما علیه تروریسم، پیروزی علیه اسرائیل است

کدخبر: 2093441

رئیس جمهور سوریه با اشاره به حمایت‌های تهران، مسکو و حزب الله از ارتش سوریه، اظهار داشت که کشورهای غربی هیچ گاه در سوریه علیه تروریسم نجنگیدند و همچنان حامی آن هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه میگوید که اگر ارتش و دولت سوریه نماینده همه ملت این کشور نبودند، نمیتوانستیم چنین تصویر واحدی از ملت سوریه داشته باشیم.

اسد تأکید کرد که امروز در سوریه نسبت به سالهای گذشته امید بیشتری در خصوص پایان جنگ مشاهده میشود.

وی در گفتگو با روزنامه «وسرنجی لیست» کرواسی اظهار داشت: ارتش سوریه به مدد اراده مبارز سوری، پشتیبانی مردمی و حمایت قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و روسیه توانست در برابر تروریستها دستاوردهایی را محقق کند.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه روابط این کشور با کرواسی به دهه ها قبل بازمیگردد، تأکید کرد: کشورهای غربی که علیه تروریسم اعلام جنگ کردند، تا کنون حامی آن هستند. آنها با تروریسم نمی جنگند و آنچه میگویند فقط [جنبه] مصرف داخلی دارد.

مبارزه با تروریسم و مصالحه، رؤیای پایان جنگ سوریه را به واقعیت بدل میکند

اسد با تأکید بر اینکه امید پایان به جنگ سوریه را میتوان از طریق مبارزه با تروریسم و مصالحه به واقعیت بدل کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا معارض میانه رویی وجود دارد، اعلام کرد: «این سوال بسیار مهمی است زیرا به گفته مسئولان غربی و در رأس آنان باراک اوباما رئیس جمهور سابق [آمریکا] معارضان میانه رو خیال و توهم است...آنان از این معارضان حمایت کردند... لذا معارض میانه رو وجود ندارد... معارضان موجود، معارضان جهادی هستند اما با معنای منحرف در خصوص جهاد...معارضانی که نه گفتگو را میپذیرند و جز تروریسم، راهکار دیگری قبول نمیکنند...لذا با این بخش از معارضان نمیتوان به هیچ نتیجه ای رسید... این تروریستها نمیتوانند معارض باشند و در راه رسیدن به راه حل کمک کنند... این گروههای تروریستی با دستور کارهای کشورهای خارجی ارتباط دارند و گروههایی نیستند که به جریانی در سوریه وابسته باشند...گروههایی [از معارضان] وجود دارند که ظاهرا سیاسی به نظر میرسدند و سلاح در دست ندارند، ولی در واقع حامی تروریستها هستند و بخش دیگر [معارضان] نیز با برنامه های عربستان، ترکیه و غرب ارتباط دارند».

ارسال نظر: