زاکانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی:

دولت به بهانه کاهش تورم کشور را به رکود و مرگ مغزی فرو برده است

کدخبر: 2093447

علیرضا زاکانی با تأکید بر این که دولت به بهانه کاهش تورم کشور را به رکود و مرگ مغزی فرو برده است، گفت: چرا دولت یک میلیون تن کاهش تولید در حوزه پتروشیمی داشته است؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهر آفتاب برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) و تشکر از جبهه مردمی اظهار داشت: از بنده سوالات مکرری شد که چرا شما به انقلاب سوم اصرار دارید؛ باید بگویم که ما در انقلاب اول استبداد و در انقلاب دوم با نظام سلطه برخورد و آنها را از کشور بیرون کردیم و ما در انقلاب سوم باید ایرانی مبتنی بر مکتب امام بسازیم.

زاکانی با بیان اینکه باید در مسیری حرکت کنیم که ایران براساس دیدگاه امام و رهبری ساخته شود و همه باید در این زمینه قیام و مجاهده کنند افزود: با انتخاب ترامپ در آمریکا بزرگترین امکان برای ایران فراهم شد و پیروزی‌های مقاومت شرایط را برای انقلاب اسلامی فراهم کرد اما ما در داخل سختی‌ها و موانعی داریم.

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با توجه به اینکه اقتصاد فوریت اول کشور ما است به طرح سوالی در زمینه اقتصاد پرداخت و اظهار داشت: پس از 38 سال چرا هنوز شعار سال اقتصادی است و 60 درصد نام سال‌ها به شعارهای اقتصادی اختصاص داده شده است و ما درواقع هنوز درجا می‌زنیم.

وی تاکید کرد: مشکل از زمانی شروع شد که الگوی توسعه غربی به عاریه به کشور به ارمغان آورده شد و مسئولان ما فرهنگ جهاد و شهادت را فراموش کردند و برنامه‌های اقتصادی کشور را براساس توسعه غربی نوشتند و از این رو 6 برنامه توسعه در کشور برپایه اقتصاد تنظیم شده بدون آنکه به مکتب امام و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب توجه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا هیچگاه افراد را به خود دعوت نمی‌کردند و بیراه نشان کسی نمی‌دادند خاطرنشان کرد: ما همه باید خود را بر محور ولایت و مسیر ولایت فدا کنیم.

زاکانی مشکل امروز کشور را معضلات اقتصادی برشمرد و اولین مانع در کشور را فساد دانست و گفت: هم در دولت قبل و هم در این دولت برای مبارزه با فساد دادگاهی شدم اما هر بار چون حق را گفته‌ام تبرئه شده‌ام.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مبارزه با فساد هزینه می‌خواهد و باید پیوستگی قدرت و ثروت را قطع کرد یادآور شد: امروز روز حساب برای رئیس‌جمهور است نه روز انشاء خواندن، رئیس جمهور باید بگوید چرا در دولت فعلی دست برخی را باز گذاشت تا غارت صورت گیرد.

وی مواجهه با فساد را اولین اولویت برای رفع موانع و بهبود رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر در سال 80 به بحث مبارزه با فساد توجه کرده بودیم امروز دچار این مشکلات نبودیم. لذا باید در این مسیر قیام و ایستادگی کرد و البته همت هم نیاز است.

زاکانی با اشاره به لزوم شفافیت فضای اقتصادی و ایجاد شناخت زمینه‌های فساد و همچنین شناسایی مفسدان تاکید کرد: این سه رویکرد باید از مهم‌ترین مسائل دولت‌ها باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نام دولت خود را «دولت اقدام و اصلاح» عنوان کرد و گفت: ما سعی داریم براساس چارچوب مکتب امام و به پرچم‌داری رهبر انقلاب مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت برای کاهش تورم کشور را دچار رکود کرده است راه عبور از رکود را توجه به منابع داخلی دانست و افزود: راه عبور از رکود سرمایه‌گذاری خارجی نیست بلکه ایجاد اشتغال پایدار و توزیع عادلانه ثروت است.

زاکانی با بیان اینکه ما امروز 16 میلیون تن امکان تولید در صنایع پتروشیمی پایین دستی را داریم و این از زمینه‌های اشتغال است افزود: از این رقم تنها 2.8 میلیون تن فعال است در حالی که امکان افزایش آن وجود دارد و ما باید به فراتر از مرزهای خود بیاندیشیم چرا که بازار بزرگتری همچون مسلمانان جهان، جبهه مقاومت و بازار مستضعفین فراروی ما است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی خارجی باید تغییر رویه دهد و ما باید در کنار رایزن فرهنگی باید رایزن اقتصادی داشته باشیم و سفارت‌خانه‌های ما باید ملجا تجار و صادرکنندگان ما باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی با 25 میلیون بهره‌برداری تنها 5 درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده و این ظلم بزرگی محسوب می‌شود گفت: در بخش فرهنگی تعلیم و تربیت پیشران فعالیت‌ها است و 70 درصد بهره‌وری متعلق به توسعه انسانی است.

زاکانی در ادامه با اشاره به اختصاص داشتن 89 درصد از آب کشور به بخش کشاورزی و رفتن به سمت قحطی در این زمینه تاکید کرد: با اندک تلاشی می‌توان ظرفیت کشور را افزایش داد چرا که عدالت و مسکن برای همگان است و با عزت می‌شود در این مسیر حرکت کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خوزستان عزیز و گلگون به خاطر مساله ریزگردها شرایط به سمتی رفته که گرد و غبار زندگی مردم را مختل کرده و دروغگویی مسئولان نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه عبور از رکود امکان‌پذیر است و من برنامه خود را در این زمینه ارائه خواهم کرد یادآور شد: بانک‌ها را باید سر جای خود نشاند تا بازار سرمایه تقویت شود؛ بنده خانواده را به عنوان مرکز تحول جامعه مطرح می‌دانم و معتقدم باید به امر ازدواج و تامین معیشت به عنوان وظیفه حداقلی تسهیل صورت گیرد.

زاکانی در پایان تاکید کرد: با یک برنامه 4 ساله می‌توان فقر را از کشور ریشه‌کن کرد؛ من معتقدم دولت باید به سمت چابک شدن و سبک شدن برود و ما با تامین دولت الکترونیک امکان گسترده‌ای خواهیم داشت که کارآمدی دولت را بالا ببریم و این از پس نیروهای انقلاب برمی‌اید چرا که امیرکبیر همه اقدامات خود را در طول سه سال انجام داد و نیروهای انقلاب نیز می‌توانند با وحدت و همدلی و انسجام کشور را به پیشرفت برسانند.

ارسال نظر: