قاسمی خبر تخلیه سفارت ایران در دمشق را تکذیب کرد

کدخبر: 2093566

سخنگوی وزارت خارجه اخبار منتشر شده مبنی بر تخلیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در پی حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: ب هرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ، اخبار منتشر شده مبنی بر تخلیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در پی حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه و ترک این کشور توسط دیپلمات‌های ایرانی مقیم سوریه را تکذیب کرد.

قاسمی گفت که دیپلمات‌های ایرانی در سوریه به همراه خانواده‌هایشان در دمشق مستقر هستند و روند فعالیت در سفارت ایران در جریان است.

برخی رسانه‌ها در پی حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه از تخلیه سفارت ایران در دمشق خبر دادند.

آمریکا با ادعای تلافی حادثه خان شیخون پایگاه هوایی ارتش سوریه در الشعیرات را در استان حمص را موشک‌باران کرد. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که جنگنده‌های ارتش سوریه با به پرواز در آمدن از پایکاه هوایی الشعیرات به «خان شیخون» حمله کرده‌اند و این حمله موشکی در تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون انجام شده است.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات نظامی، آمار مختلفی از تعداد موشک‌های کروز شلیک‌شده به سمت این پایگاه می‌دهند که عددها بین 43 تا 70 موشک در تغییر است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدام نظامی یکجانبه و حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه توسط ناوهای آمریکایی، گفت: معتقدیم که اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک در خان شیخون در ادلب که زمانبندی، عاملان و منتفعان از آن کاملا در پرده‌ای از ابهام قرار دارد به تقویت تروریست‌های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد افزود.

ارسال نظر: