انتقاد احمد پورفلاح از یک اقدام "خاص و نامبارک" در اقتصاد ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مشاور وزیر صنعت: کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه ضد اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 2093588

پورفلاح گفت: وقتی تعرفه‌ها را کاهش می‌دهیم عملا در جهت مخالف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنیم.

احمد پورفلاح مشاور وزیر صنعت در گفتگو با « نسیم آنلاین » با انتقاد از کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه اظهار کرد: اصولا ما نگرش سیاسی بر تصمیم گیری‌های اقتصادی خود را در دهه‌های گذشته به کرات دیده‌ایم. در حالی که کشورهای توسعه یافته برعکس آن، نگاه می‌کنند و به پارامترهای سیاسی با عینک اقتصادی نگاه می‌کنند.

وی افزود: این یعنی اقتصاد است که سیاست را جلو می‌برد، اقتصاد است که می‌گوید به نفع شماست به این پیمان یا به این کمپ نزدیک شوید. در این معاهده قرار بگیرید و یا با آن سازمان بین المللی همکاری کنید. اصولا تعرفه یک پدیده اقتصادی است، عملا باید با یک پدیده اقتصادی برخورد اقتصادی کنیم. ما با یک نگاه هیجانی و سیاسی به آینده اقتصادمان صدمه می زنیم.

پورفلاح گفت: از جمله این موارد واردات از کشورهای مختلف که با کاهش و افزایش تعرفه که ناشی از یک دید سیاسی است و ما عملا اقتصادمان را با مشکل رو به رو می ‌کنیم. بنابراین باید گفت این حرکت دولت مبنی بر کاهش تعرفه واردات از ترکیه مطلقا در جهت اقتصاد مقاومتی نبود. اقتصاد مقاومتی به شما می‌گوید که از تولید داخلی خود حمایت کنید، به مقوله صادرات فکر کنید و تولید صادرات محور را مبنا قرار دهید. برای صادر کننده و تولید کننده امنیت را در نظر بگیرید. وقتی تعرفه‌ها را کاهش می‌دهیم عملا در جهت مخالف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنیم.

پورفلاح تصریح کرد: اگر روزی گرفتاری‌هایی مثل تحریم از بین برود باید تعرفه را بردارند. تا ابد که نمی‌توان از تولیدکننده با هر کیفیتی که تولید کرد حمایت کنیم. ما باید به سمت عضویت در wto برویم، ولی در شرایط فعلی باید حمایت از بخش مولد داخلی در سر لوحه کارهای ما قرار گیرد.

ارسال نظر: