نماینده روسیه در سازمان ملل متحد:

توافق هماهنگی عملیات هوایی با آمریکا را لغو کردیم/ پاریس و واشنگتن قصد براندازی دولت سوریه را دارند

کدخبر: 2093619

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد توافق هماهنگی عملیات‌های هوایی با آمریکا در سوریه را لغو کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «ولادیمیر سفرانکوف» نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه آمریکا و فرانسه قصد دارند نظام سوریه را براندازند، اعلام کرد توافق‌نامه امنیت هوایی و عملیات‌های پرواز با آمریکا در سوریه را لغو کرده‌اند.

سفرانکوف در جلسه امشب (جمعه) شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکومیت شدید حمله هوایی آمریکا به فرودگاه نظامی سوریه، گفت واشنگتن با این حمله قوانین بین‌المللی را نقض کرده و عواقب آن نیز بسیار جدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دخالت آمریکا در سوریه با قوانین بین‌المللی تناقض دارد، افزود پیش‌نویس طرح سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس اشتباه بوده و بر خلاف واقعیت است.

نماینده مسکو در ملل متحد ضمن درخواست از کشورهای غربی برای پایان دادن به ادعاهای واهی علیه روسیه، تاکید کرد درخصوص آن طرفی که به «خان شیخون» حمله کرده هیچ تحقیقی انجام نشده است.

سفرانکوف تصریح کرد در حمله هوایی به خان شیخون یک انبار متعلق به معارضان هدف قرار گرفته که در آن سلاح‌های شیمیایی وجود داشت و از کشورهای غربی خواست سیاست‌های دوگانه در برخورد با تحولات منطقه را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه آمریکا با موشک‌باران امروز، حاکمیت سوریه را نقض کرده، ادامه داد حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی است و پیشرفت در مذاکرات ژنو به لطف واشنگتن نبوده است.

ارسال نظر: