در واکنش به حمله آمریکا به سوریه صورت گرفت

تجمع اعتراضی روبروی کاخ سفید و ۳۵ شهر آمریکا + تصاویر

کدخبر: 2093633

مردم آمریکا در تجمع اعتراضی روبروی کاخ سفید و ۳۵ شهر در مناطق مختلف آمریکا، حمله به سوریه را محکوم کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عصر روز جمعه تجمع اعتراضی در حمایت از ملت سوریه و انزجار از فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بمب باران غیرقانونی به سوریه برگزار شد. ده ها نفر از جمله اعضای گروههای فعال حقوق بشر و مدنی در این تجمع شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته بود : " جنگ با سوریه نه " و همچنین سر دادن شعارهایی مانند " آنها می گویند جنگ بیشتر ولی ما می گوییم جنگ نه ". سر می دادند.

براین بکر (Bryan Becker) برگزار کننده این تضاهرات و مدیر سازمان "اعتلاف انسر " در این تضاهرات سخنرانی کرد و گفت: آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار خرج موشک کرده است و این در حالی است که این همه ما بی خانمان داریم , مردم ما در تامین بودجه برای تعلیم و تربیت و بهداشت و درمان مشکل دارند.

در همین حال صدها تن از مردم در شهر نیویورک با برگزاری تظاهرات به حمله موشکی آمریکا به سوریه که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور صورت گرفت، اعتراض کردند.

روز جمعه حدود ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی دهها نفر از تظاهر کنندگان در امتداد خیابان پنجم در منطقه منهتن نیویورک گردهم آمدند و بسیاری از آنها دست نوشته و علامت هایی در تقبیح حمله موشکی روز پنجشنبه آمریکا به سوریه در دست داشتند. تظاهر کنندگان دست نوشته های زرد رنگی در دست داشتند که روز آنها نوشته شده بود «بمباران سوریه از مردم محافظت نمی کند، آنها را می کشد.» برخی دیگر نیز دست نوشته هایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «خیر! به نام انسانیت، ما از پذیرفتن یک آمریکای فاشیست خودداری کردیم». یک پیام واحد تظاهر کنندگان که روی دست نوشته های آنها به چشم می خورد این بود که «بمباران سوریه به جنگ بیشتر خواهد انجامید و به آن پایان نخواهد داد».

بسیاری از تظاهر کنندگان می گفتند دلایل کافی مبنی بر اینکه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه مرتکب حمله شیمیایی به مردم این کشور شده باشد وجود ندارد و آنها مداخله آمریکا را در یک جنگ خارجی محکوم می کنند. آنها شعار می دادند «آمریکای امپریالیست، تروریست شماره یک».

سارا فلاندرز، یکی از تظاهر کنندگان گفت :«این جنگ دیگری است که مثل همه جنگ های قبلی آمریکا بر اساس یک دروغ کامل بنا شده است. نمونه های آن جنگ ویتنام و جنگ یوگسلاوی و لیبی و عراق و افغانستان است. همه جنگ های آمریکا بر ویرانی گسترده بنا شده اند.»

رایان بکلی، یکی دیگر از تظاهر کنندگان گفت :«من فکر می کنم این حمله فقط به تشدید جنگ می انجامد که در آن واقعا راه حلی که ما ظاهرا به دنبال آن باشیم وجود ندارد. من اصلا باور نمی کنم که حضور ما در آنجا برای پایان دادن به جنگی باشد که ما آن را دوست نداریم.»

ارسال نظر: