حسین شریعتمداری:

ترامپ با موشک‌پرانی به سوریه برای مدعیان اصلاحات در انتخابات عصا فرستاده است

کدخبر: 2093634

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: ترامپ با موشک‌پرانی به سوریه برای مدعیان اصلاحات در انتخابات پیش روی عصا فرستاده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفتگو با فارس اظهار داشت:‌ ترامپ بارها تأکید کرده بود که ورود اوباما به جنگ با سوریه دیوانگی محض بوده و گفته بوده است و هم‌اکنون نیز پنتاگون اعلام کرده است این حملات ادامه نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: ماجرای استفاده از سلاح شیمیائی در « خان شیحون » نیز از سوی سازمان ملل در حال بررسی است و هنوز نتیجه آن اعلام‌نشده است، آمریکا می‌داند که موشک‌پرانی به یک پایگاه نظامی در سوریه نه می‌تواند تروریست‌ها را از بن‌بست کنونی خارج کند و نه می‌تواند تضعیف نیروهای مقاومت را به دنبال داشته باشد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: بنابراین هدف اصلی این حمله را نه در سوریه، بلکه باید در نقطه‌ای جستجو کرد که طی دو دهه اخیر غرب آسیا را به ویترین ناکامی‌ها و شکست‌های پی‌درپی آمریکا تبدیل کرده است، یعنی ایران اسلامی.

شریعتمداری افزود: آمریکا به‌صراحت اعلام کرده است که نگران تغییر شرایط کنونی در ایران و روی کار آمدن جریانی است که تهدیدهای آمریکا را توخالی می‌داند و حاضر نیست به غرب باج بدهد.

وی بابیان اینکه این جریان که در مقابل امتیازهای نقدی که به آمریکا داده است فقط یک‌مشت وعده نسیه گرفته است اظهار داشت:‌ این جریان به‌جای تغییر مسیر خسارت آفرین و فاجعه‌آمیز چهار سال گذشته اصرار دارد دست‌های خالی خود از دستاورد را به بهانه دور کردن سایه جنگ از سر ملت! توجیه کند و خواب برجام‌های 2 و 3 و 4 را هم می‌بیند.

شریعتمداری ادامه داد: به‌طور طبیعی و حتی اگر خود این جریان هم نخواهد یا نداند، گزینه مطلوب آمریکا در انتخابات پیش روی ایران است و این نکته را آمریکائی‌ها به‌صراحت اعلام کرده و جریان مورداشاره نیز متأسفانه در چند مورد به آن استناد کرده است.

وی تصریح کرد: ازجمله اینکه در جریان مذاکرات به‌طرف آمریکائی گفته بودند اگر به توافق نرسیم در انتخابات بعدی تندروها روی کار می‌آیند! و یا آمریکا با فشار دادن یک تکمه می‌تواند همه تأسیسات نظامی ما را از کار بیندازد و یا ما نمی‌توانیم در مقابل قدرت‌ها بایستیم! و اینکه توان تولید ما در حد پختن آبگوشت بزباش و خورشت قورمه‌سبزی است.

مدیرمسئول کیهان گفت: آیا این جریان مطلوب آمریکا نیست؟! افزود: اگر مطلوب حریف است که هست باید در انتخابات پیش روی از آن حمایت کند.

شریعتمداری در پاسخ به چگونگی این شیوه گفت: جریان مورداشاره دست‌پر و کارنامه قابل‌ارائه‌ای برای جلب نظر ملت ندارد بنابراین باید برای قبولاندن خود به مردم، آن‌ها را از احتمال حمله نظامی دشمن بترساند و به این توهم دامن بزند که اگر ملت در انتخابات از آن‌ها روی بگرداند و کسانی را برگزیند که سر آشتی و سازش با آمریکا ندارند، احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران جدی خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ از سوی دیگر مردم می‌دانند که اگر آمریکا برای موفقیت در حمله نظامی کمترین احتمالی قائل بود حتی یک‌لحظه هم در انجام آن درنگ نمی‌کرد.

شریعتمداری همچنین تصریح کرد: موشک‌پرانی آمریکا به پایگاه هوائی سوریه با این هدف صورت گرفته که ترامپ را موجودی خشن و جنگ‌طلب و غیرقابل‌پیش‌بینی معرفی کنند و جریان غرب‌گرا در داخل کشور بتواند احتمال حمله را جدی قلمداد کرده و از این طریق ادامه حضور خود در مسئولیت را توجیه‌پذیر جلوه دهد.

مدیرمسئول کیهان در پایان گفت: به‌بیان‌دیگر ترامپ با موشک‌پرانی به سوریه برای مدعیان اصلاحات در انتخابات پیش روی عصا فرستاده است.

ارسال نظر: