احمدی در نشست رؤسای ستاد انتخابات استان‌های کشور:

بررسی صلاحیت‌‌ها کاملا محرمانه است/ هیچ کس حق افشای اسرار هیات اجرایی را ندارد

کدخبر: 2093698

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بررسی صلاحیت‌ کاندیداها صددرصد محرمانه است و کسی حق ندارد از درون هیات اجرایی افشای اسرار کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز در نشست معاونان سیاسی استانداری ها و رؤسای ستاد انتخابات در استان‌های کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد، طی سخنانی در خصوص موضوع بررسی صلاحیت کاندیداها اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها صددرصد محرمانه است و کسی حق ندارد از درون هیات اجرایی افشای اسرار کند.

وی افزود: مراجع ٤ گانه باید به استناد قانون، مستند به هیات اجرایی پاسخ می دادند اما بنده در بعضی از برگه ها دیدم که زحمت خودشان را کم کرده اند و نوشته اند «بازگشت به نامه فلان»، «آقای فلانی مصداق بند فلان قرار می گیرد یا نمی گیرد» این قرار ما نبود، در جلسات به دوستان اعلام کرده بودیم که اظهار نظر با مراجع ٤ گانه نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: مراجع ٤ گانه باید مستندا به هیات اجرایی مطالبی را ارائه می دادند چراکه صفر تا صد در اختیار هیات اجرایی است و هیچ کس نمی تواند نظر خود را به هیات اجرایی بخش یا شهرستان تحمیل کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بنده مطلع شده ام که برخی آمده اند به فرماندار ما گفته اند که اگر فلان موضوع را رعایت نکنید، چه می شود! ان‌شاءلله که این موضوع درست نباشد، چون اگر قرار باشد یک فردی قانون را دور بزند و زیر پا بگذارد و بعدا هم سفارشاتی کند، اصلا قابل قبول نیست.

وی گفت: هیات‌های اجرایی بخش و شهرستان مکلف هستند آنچه که مراجع ٤گانه در اختیارشان قرار داده، مستندا به بحث بگذارند و تردیدی در این زمینه وجود ندارد که یک مورد هم نباید در لابلای پرونده‌ها باقی بماند.

احمدی تاکید کرد: این هیات اجرایی است که باید موضوعات را با مصادیق مندرج در قانون تطبیق بدهد. هیات اجرایی تطبیق می‌دهد که فرد صلاحیت دارد یا ندارد.

ارسال نظر: