کارشناس سازمان هواشناسی:

ورود سامانه بارشی به کشور/ بارش پراکنده در ۱۹ استان کشور تا روز سه شنبه

کدخبر: 2093819

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا روز سه‌شنبه در ۱۹ استان کشور باران به صورت پراکنده می‌بارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد اصغری اظهار داشت: برای استان های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، سواحل غربی خزر امروز و فردا بارش باران پیش‌بینی می‌شود. عمده بارش‌ها فردا در سواحل خزر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روند افزایشی دما در شمال کشور متوقف شده و به زودی با کاهش دما روبرو خواهیم شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز برای استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه پدیده گردو غبار رخ می‌دهد.

اصغری از ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه شنبه خبر داد و افزود: این موج از نیمه شمالی کشور وارد شده و استان های همدان،مرکزی،کرمانشاه،آذربایجان شرقی،غربی،قزوین، خراسان شمالی و رضوی و سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در مورد بارش باران در تهران گفت: امروز به صورت خفیف در برخی مناطق تهران باران می بارد اما روز سه شنبه با ورود سامنه بارشی هوای پایتخت ابری و بارانی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه اصفهان و شهرهای گلابگیری در 48 ساعت آینده با وزش باد همراه هستند،تاکید کرد: بهتر است افرادی که برای گلابگیری به این مناطق می روند،لباس گرم به همراه داشته باشند. روز دوشنبه برای اصفهان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

اصغری با اشاره به هوای نیمه جنوبی کشور، ادامه داد: برای استان هرمزگان و سیستان وبلوچستان بارش پیش بینی نمی شود. در استان های خوزستان و کرمان هم در سه روز آینده شاهد رگبار خواهیم بود.

ارسال نظر: