بهناز ضرابی‌زاده:

هنر انقلاب هنر پویایی، تحول، تعالی و حقیقت است/ بهترین خاطره سال ۹۵ برای من دیدار با رهبری است

کدخبر: 2093878

بهناز ضرابی‎زاده، نویسنده جوانی است که امسال به عنوان یکی از نامزدهای چهره هنر انقلاب معرفی شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرهنگ نیوز نوشت: بهناز ضرابی‎زاده در سال 1347 در همدان متولد شد؛ ضرابی‎زاده کارشناس مسئول آفرینش‎های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. او تاکنون سردبیری نشریه استانی جاودانه‎ها، دبیر انجمن داستان دفاع مقدس از سال 1386، عضو شورای نویسندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس، عضو شورای انتخاب کتاب بنیاد شهید استان همدان، دبیر انجمن داستان سازمان بسیج هنرمندان را بر عهده داشته است. تألیف و چاپ بیش از دویست و پنجاه اثر داستانی و ادبی در نشریات و مجلات برگزیده کشوری از دیگر فعالیت‎های ضرابی‎زاده است.

ضرابی‎زاده برگزیده بیش از 30 جشنواره داستان‎نویسی سراسری؛ از جمله کسب مقام اول در نخستین جایزه داستان ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، تقدیر شده در چهارمین و ششمین جایزه ادبی اصفهان، کسب مقام‎های برگزیده در هشتمین، نهمین و دهمین جشنواره مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد.

بهناز ضرابی‎زاده مقام‎های اول، دوم، سوم در یادواره شهدای دانشجویی کشور، کسب مقام برتر در کنگره سراسری حضرت زینب (س)، کسب مقام برگزیده در سیزدهمین جشنواره کتاب سال (سلام) به جهت تألیف کتاب آدم برفی، معرفی به عنوان نخبه بسیجی در سال 1388 توسط آموزش و پرورش و سازمان بسیج هنرمندان، داور مسابقات مختلف ادبی استانی بیش از ده مورد همکاری مجلات کیهان بچه‎ها و رشد دانش‎آموز را نیز در کارنامه درخشان خود دارد.

سال گذشته برای این نویسنده جوان، سال ویژه ای بود؛ رهبر انقلاب بر کتاب های "دختر شینا" و "گلستان یازدهم" تقریظ نوشتند؛ و امسال هم این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای چهره سال انقلاب معرفی شده است.

متن ذیل گفت و گوی کوتاهی با این نویسنده جوان است: قشنگ ترین خاطره سال 95 برای شما چه چیزی بود؟

ضرابی زاده: بهترین و زیباترین خاطره سال قبل مربوط به دیدار رهبری و تقریظ ایشان بر چهار کتاب دختر شینا گلستان یازدهم آب هرگز نمی میرد و وقتی مهتاب گم شد می باشد.

روزی که دوستان عزیزی از بیت رهبری به همدان سفر کردند و خبر این اتفاق زیبا را به من دادند بهترین روز سال 95 بود و به دنبالش بیستم بهمن ماه که آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری در همدان با شکوه کم نظیری برگزار شد روز به یاد ماندنی وخاطره انگیزی است که بعد از گذشت ماه ها ی سختی که در سوگ پدر مهربانم گذشت لبخند را بر لب ها ی خانواده ما نشاند.

کتاب جدیدتان در مورد چه موضوعی است؟

ضرابی زاده: این روزها در حال انجام مصاحبه با خانواده معظم شهیدی والامقام در استان همدان هستم که متاسفانه پدر ایشان در قید حیات نیستند و مادر نیز خاطرات اندکی به یاد می آورند اگر بتوانم از دوستان و همرزمان ایشان خاطرات مفیدی را به دست آورم حتما بر روی زندگی این شهید عزیز کار خواهم کرد.

تعریف تان را از هنر انقلاب اسلامی می گویید؟

ضرابی زاده: هنر بیان زیرکانه هنرمندانه و لطیف حقایق و نیازهای بشری است. و هنرانقلاب هنرمتعهدانه و هدف‌مند و ارزشمندی است ای است که با حرکتی نرم و لطیف هم هنرمند و هم مخاطب را به سوی تعالی سوق می دهد.هنر انقلاب هنر پویایی ،تحول ،تعالی و حقیقت است.

روز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، به عنوان یک نویسنده چه ویژگی در نوشته های شهید آوینی برایتان جالب توجه بوده است؟

ضرابی زاده: شهید آوینی هنرمندی تمام عیار بودکه هدف متعالی خود را شناخته و آگاهانه و مدبرانه برای بیان اندیشه های ناب خود مجاهدانه تلاش می کرد و در این راه دشوار در مقابل تمام ناملایمات و مصائب مردانه ایستاد تا صدای رسای هنر خود را به گوش مخاطبانش برساند. ایمان و معرفت ،تلاش و تعهد،سلامت روح وذکاوت و تیزبینی وهدفمندی از بارزترین ویژگی های شهید آوینی است.

ارسال نظر: