در پی حملات تروریستی در شهر طنطا مصر صورت گرفت

اعلام وضع فوق‌العاده در مصر/ تشکیل شورای عالی مبارزه با تروریسم

کدخبر: 2093886

رئیس‌جمهور مصر طی سخنرانی‌ که شامگاه یکشنبه بعد از انفجارهای تروریستی طنطا و اسکندریه داشت، از اعلام وضعیت فوق‌العاده به مدت ۳ ماه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عبد الفتاح السیسی در پایان جلسه فوق العاده با مجلس دفاع ملی، به مدت سه ماه، وضع فوق العاده در سراسر مصر اعلام کرد.

رئیس جمهور مصر اظهار داشت شورای عالی مبارزه با تروریسم در مصر تشکیل می شود و این شورا از اختیارات تام برای مقابله و رویارویی با تروریسم برخوردار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، السیسی در سخنانی به مناسبت انفجارهای تروریستی در کلیسای دو شهر طنطا و اسکندریه گفت: مردم مصر تلاش های گروه‌های تروریستی را که با هدف سیطره بر زمام امور کشور صورت گرفت را با شکست مواجه کردند.

رئیس جمهور مصر افزود: مبارزه با تروریسم زمان زیادی را خواهد گرفت و فرزندان زیادی از این کشور قربانی این راه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه جهانی باید کشورهای حامی تروریسم را مجازات کند تصریح کرد: ما توانانی شکست دادن تروریست ها و جنگ جویان و خرابکاران را داریم.

عبد الفتاح السیسی گفت: دستگاه های امنیتی مصر باید بر تلاش های خود در جهت بازداشت قاتلان و جنایت کاران بیفزایند و آنان را به دست عدالت بسپارند.

السیسی افزود: شیوه برخورد رسانه ها با حوادث تروریستی باید تغییر کند. وی از تشکیل شورای عالی مبارزه با تروریسم و افراط گری در مصر خبر داد.

رئیس جمهور مصر همچنین از ارتش این کشور خواست نیروهایی را برای حفاظت از «زیر ساخت های حیاتی» مصر مستقر کند.

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد السیسی، استقرار فوری واحدهای محافظت ارتش برای کمک به نیروهای پلیس برای تامین امنیت زیر ساخت های حیاتی و مهم را در تمام استان های مصر خواستار شد.

در دو حمله روز یکشنبه به دو کلیسا در مصر دست کم 43 نفر کشته شدند. این حملات در حالی انجام شد که قرار است پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان سه هفته دیگر به مصر سفر کند.

پاپ تواضروس رهبر قبطی های ارتدوکس مصر نیز در زمان حمله در کلیسای اسکندریه بود، اما زخمی نشده است.

حملات جدید علیه مسیحیان مصر در حالی روی می دهد که چهار ماه پیش نیز گروه داعش مسئولیت حمله به کلیسای سن پی‌یر و سن پل قاهره را برعهده گرفته بود. در آن حمله نیز 29 نفر کشته شده بودند.

قبطی های ارتدوکس مصر حدود ده درصد جمعیت 92 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.

ارسال نظر: