رئیس جدید کتابخانه ملی در پاسخ به «نسیم آنلاین»:

فعلا تغییری در سطح معاونان نخواهیم داشت

کدخبر: 2093916

رئیس جدید کتابخانه ملی در پاسخ به «نسیم آنلاین» گفت: فعلا تغییری در سطح معاونان این کتابخانه نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در جمع خبرنگاران به نخستین‌ برنامه خود برای این سازمان اشاره کرد و گفت: بارزترین تلاش بازگرداندن و یا جمع‌اوری کردن آثار مکتوب قرن‌های گذشته است که این کتابخانه آنها را احیا کند و به عنوان اسناد از آنها نگهداری کرده و زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند.

وی همچنین از افزایش بودجه در سال 96 برای این سازمان خبر داد .

بروجردی درباره تغییر در زمینه مقررات مخاطبان کتابخانه ملی و حذف قانون مدرک تحصیلی برای استفاده از مخازن این کتابخانه گفت: اگر بخواهیم از کتابخانه ملی به عنوان قرائت‌خانه استفاده کنیم، قاعدتاً باید محدودیتی ایجاد شود، اما اگر بخواهیم به عنوان مرکزی برای تحقیق باشد، این محدودیت نباید وجود داشته باشد. بحث تحقیق و کار پژوهشی منحصر به مدرک نیست، کسی است که علاقه دارد و می‌تواند یک موضوع را مورد مطالعه قرار دهد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شما اولین کسی هستید که به عنوان یک زن رئیس کتابخانه ملی شده‌اید و این انتخاب چه پیامی می‌تواند داشته باشد، گفت: انتخاب آقای روحانی هم از جهت این بود که نشان دهد به جامعه زنان که برای رسیدن به مناصب مدیریتی محدودیتی را قائل نیستند و همواره تلاش دارند تا این محدودیت‌ها مرتفع شود .

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین از برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در روزهای آتی خبر داد و افزود: 19 اردیبهشت هفته سند برگزار خواهد شد که در این ایام رونمایی از اسناد صورت خواهد گرفت .

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که پیام شما به جامعه کتابداران چیست، گفت: پیام من این است که خود را به روز کنند و با جهان امروز و پیشرفت‌هایی که در عرصه کتابداری وجود دارد، آشنا کنند .

بروجردی همچنین در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در سطح معاونت‌های کتابخانه خواهید داشت، گفت: خیر، برنامه‌ای در این زمینه نیست .

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره بزرگترین مشکل فرهنگی کشور گفت: حوزه جدا شدن مردم از کتاب یکی از مشکلات جدی در حوزه فرهنگ است .

ارسال نظر: