رئیس‌‌جمهور در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیراباد:

با حمایت از تولید داخلی، باید در عرصه تولید کاغذ به خودکفایی برسیم

کدخبر: 2093984

رییس جمهور در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد در گفتگو با خبرنگاران، گفت: بسیار خرسندیم که در سالروز میلاد امیرمؤمنان واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف نمی‌توانستند فعال شوند، با حل مشکلاتشان در یکی دو سال اخیر توانسته‌اند ، فعال شوند و فعالیت خود را توسعه دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین » حسن روحانی روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در اواخر سال 95، فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بخشی از نیازهای کاغذ کشور توسط این بنگاه و مؤسسه اقتصادی تأمین می‌شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از نیازمندی کاغذ کشور از خارج تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: باید به سمت خودکفایی کاغذ حرکت کرده و در عین حالی که مسیر رقابتی ادامه می‌یابد از تولید داخلی، حمایت کنیم.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ما باید از طریق تعرفه و حمایت از تولید داخلی در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم؛ چرا که در کشور، این توان و ظرفیت وجود دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم توان تولید کاغذ و تأمین نیاز در داخل کشور وجود دارد ،گفت: بسیار خوشحالم که این واحد تولیدی را فعال می‌بینیم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوبی است و از لحاظ مهندسی کار بزرگی صورت گرفته است و تصفیه‌خانه عظیمی در کنار این کارخانه ایجاد شده است و کاملاً با استانداردها همخوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می کند.

بهره برداری از مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در بهشهر با حضور رییس جمهور/اشتغالزایی مستقیم برای 175 نفر

حسن روحانی رییس جمهور روز سه شنبه در جریان سفر به استان مازندران مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در شهرستان بهشهر را افتتاح کرد.

رییس جمهور در بازدید از بخش های مختلف کارخانه تولید کاغذ امیرآباد با توضیح مسئولان در جریان اقدامات و فعالیت های این مجموعه صنعتی که توسط بخش خصوصی احداث شده قرار گرفت.

کارخانه تولید کاغذ امیرآباد وابسته به شرکت کاغذ تبریز با ظرفیت تولید سالانه ٥٥ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در شهرستان بهشهر با اعتباری بالغ بر ٢٢٠٠ میلیارد ریال احداث و برای ١٧٥ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

روحانی در فرودگاه ساری: طرح توسعه بندر امیرآباد و اتصال آن به شکبه ریلی در تقویت روابط با کشورهای همسایه حائز اهمیت است/ افتتاح دهها طرح عمرانی در استان

حسن روحانی در فرودگاه ساری و در جمع خبرنگاران در بیان اهداف این سفر گفت: بسیار خوشحالم که در روز میلاد امیرالمومنین علی (ع) توفیق دارم تا از استان مازندران بازدید داشته باشم؛ هدف از این سفر بررسی برنامه ها و وعده هایی است که در سفر استانی به مردم قول داده شده و نیز روند پیشرفت پروژه ها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

رییس جمهور ادامه داد: یکی از پروژه هایی که در این سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد، طرح توسعه بندر امیرآباد و اتصال این بندر به شبکه ریلی است که این پروژه در تحرکات ما در دریای خزر و روابطمان با کشورهای همسایه حائز اهمیت است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه استان مازندران استعداد فراوانی در زمینه گردشگری، کشاورزی، توسعه صنایع مختلف و ارتباطات دارد، گفت: تسهیل در ارتباط بین منطقه شمال با مرکز کشور برای ما اهمیت دارد و تلاش هایی در این راستا در محورهای فیروزکوه، هراز و چالوس انجام شده است.

رییس جمهوری اظهار داشت: اگر در مسیر توسعه راههای ارتباطی بتوانیم تلاش های خود را به ثمر برسانیم در وقت و هزینه مردم صرفه جویی و سلامت آنان تامین خواهد شد.

ارسال نظر: