فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

از بستری شدن زنوزی جلالی در بیمارستان تا مجوز گرفتن اولین اثر پسر حبیب محبیان

کدخبر: 2094185

فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از بستری شدن زنوزی جلالی در بیمارستان شهید مسیح دانشوری تا مجوز گرفتن نخستین اثر پسر حبیب محبیان.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سایت فرهنگ نیوز نوشت: فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از بستری شدن زنوزی جلالی در بیمارستان شهید مسیح دانشوری تا مجوز گرفتن نخستین اثر پسر حبیب محبیان.

محمدحسن غمخوار درگذشت

محمدحسن غمخوار بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون روز گذشته 20 فروردین به دلیل بیماری کبد در منزل خود درگذشت .

این بازیگر که سال‌ها در تلویزیون حضوری نداشت، در سریال‌هایی چون «دزدان مادربزرگ»، «لبخند سوم» و... به ایفای نقش پرداخته بود .

وی در سال‌های اخیر در تئاترهای آزاد مشغول به فعالیت بود .

هفته هنر انقلاب برگزیدگان خود را شناخت

آیین افتتاحیه سومین هفته هنر انقلاب، امشب یکشنبه 20 فروردین‌ماه با حضور جمع کثیری از هنرمندان در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند .

اسامی برگزیدگان سومین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است :

1- مجتبی احمدی، شاعر برگزیده در بیست‌ودومین جشنواره ملی شعر رضوی از کرمان 2- محمدرضا بایرامی، نویسنده کتاب «لم‌یزرع» اثر برگزیده در نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد از تهران 3- حسین پورکریمی، رتبه اول بازیگری جشنواره بین المللی فجر از تهران 4- جلال توکلی، نویسنده رمان ضدصهیونیستی «پایان یک نقش» در چهاردهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین از یزد 5- رستا رضوی، رتبه اول بازیگری جشنواره بین المللی فجر از تهران 6- رضا زهتابچیان، سازنده فیلم داستانی کوتاه «البیت» (خانه) برنده جایزه بهترین فیلم داستانی از چهاردهمین جشنواره بین المللی مقاومت تهران

7- سینا شفیعی، گروه نمایش پس‌لرزه جایزه برتر نمایشنامه‌نویسی در بخش نوجوان جشنواره کودک همدان از البرز 8- عبدالحمید ضیایی، برگزیده شعر فجر از تهران 9- سعید طلایی، نفر اول جشنواره ملی «ایران ساخت» از تهران 10- محمد رضا عباسپور، حائز جایزه ویژه مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست (تهران) از گلستان 11- اصغر عباسی، سازنده تیزر «رءیای نیمه‌شب» برنده جایزه بهترین تیزر سینمایی در جشنواره عمار از تهران 12- وحید فرجی، سازنده مستند «غزال ایرانی» برنده جایزه حمایت از تولید اثر در آینده در جشنواره ملی ایران ساخت از تهران 13- آرش فروغی، رتبه برتر جشنواره جهانی کاریکاتور مقاومت از البرز 14- میرعمادالدین فیاض، نویسنده بیش از 5 عنوان کتاب در زمینه انقلاب و تاریخ شفاهی دفاع مقدس از گیلان 15- فرامرز قلیچ‌خانی، رتبه اول بازیگری مرد (نمایش خیابانی فیش) ــ سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تهران 16- بهنام کاوه، نمایش برگزیده دفاع مقدس جشنواره بین المللی تئاتر فجر از خوزستان 17- محمد کشاورز، کتاب سال جمهوری اسلامی و جایزه جلال آل‌احمد از فارس 18- اصغر گروسی، نمایش «دل‌پیچه» نویسندگی، حضور در بخش به‌علاوه تئاتر جشنواره بین‌المللی فجر از فارس 19- کاوه مهدوی، رتبه اول طرح و ایده نمایش «فیش» در جشنواره بین المللی فجر از تهران 20- مرتضی نجفی، رتبه اول طراحی صحنه جشنواره بین المللی تئاتر فجر از کردستان 21- مهیار هزارجریبی، نمایش «سرخ او» ــ کارگردانی و نویسندگی دوم ــ دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج بندرعباس از مازندران 22- مهناز یزدانی، موفق به کسب جایزه اول جشنواره سراسری کارتون «شهر + من» اراک و رتبه اول جشنواره سراسری کارتون «ایران ساخت» از اصفهان .

سومین دوره هفته هنر انقلاب از روز شنبه 19 فروردین آغاز شده و تا روز جمعه 25 فروردین ادامه

سیدعباس صالحی در سوگ پدر نشست

سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد در سوگ درگذشت پدر؛ آیت الله سید حسن صالحی عزادار شد .

آیت الله میرزا حسن صالحی متولد مشهد بود و در ضلع شرقی مدرسه عباسقلیخان مشهدحجره داشت و دروس خارج را خدمت آیات عظام حاج آقا حسین قمی، شیخ مرتضی آشتیانی و میرزا محمد آقا زاده خوانده بود و شاگردان بسیار و به نامی از وی درس گرفتند .

آیت الله سید حسن صالحی معروف به میرزا حسن صالحی بامداد امروز دوشنبه بیست و یکم فروردین ماه بعد از یک دوره بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) شهر مشهد دار فانی را وداع گفت .

پسر «حبیب محبیان» مجوز گرفت

10 ماه پس ازدرگذشت «حبیب محبیان» که به دلیل ایست قلبی دارفانی را وداع گفت، پسر بزرگ این خواننده در همکاری با «سمیر زند» موفق به اخذ کلیه مجوزهای لازم جهت شد تا نخستین اثر او به طور رسمی منتشر شود.

احمدرضا محبیان (پسر بزرگ حبیب) نخستین تک آهنگ خود را در قالب اثری دو صدائه با «سمیر زند» منتشر کرد.

این تک آهنگ به نام «دیره» با ترانه‌ای از «فرید احمدی» و تنظیم «علی منصوری» تهیه و تولید شده است و موسسه فرهنگی هنری «اریکه سمر» نیز صاحب امتیاز این اثر است.

این همکاری در حالی شکل گرفته که «سمیر زند» در سال 91 تک آهنگی مشترک با حبیب محبیان را به نام «محکوم» منتشر کرد که موزیک ویدئوی این اثر بازتاب‌ها و حواشی فراوانی را در پی داشت.

آلبوم رسمی «برگزیده» با صدای «سمیر زند» و حضور افتخاری «احمدرضا محبیان» تمام مجوزهای لازم برای انتشار را اخذ کرده است و به زودی درباره این اثر اطلاع رسانی خواهد شد.

زنوزی جلالی در بیمارستان بستری شد

طبق اعلام فرزند استاد زنوزی جلالی، نویسنده رمان «برج 110» هم‌اکنون به دلیل مشکلات شدید تنفسی در بیمارستان مسیح دانشوری بستری است و وضعیت مناسبی ندارد . این در حالی است که نویسنده رمان «مخلوق» از زمستان سال 94 با عفونت ریه دست به گریبان است و بارها دوره شیمی‌درمانی و رادیوتراپی را پشت سر گذاشته است. او سال گذشته و در خلال بیماری، رمان « برج 110» خود را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد. این کتاب از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی و به همت انتشارات علمی، فرهنگی به چاپ رسیده است .

زنوزی جلالی در اثناء این بیماری طولانی، همسرش را در مهرماه سال گذشته از دست داد. فیروز زنوزی جلالی، متولد 1329 خرم‌آباد است که آثار متعددی در حوزه ادبیات داستانی در کارنامه دارد. او همچنین داوری جوایزی چون جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی را بر عهده داشته است .

30 فروردین‌؛ افتتاحیه سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم 30 فروردین‌ماه کار خود را آغاز خواهد کرد .

بر اساس گفته مسئولان قرآنی سازمان اوقاف، شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ و قرائت قرآن در بخش بزرگسالان و نابینایان روز 29 فروردین‌ماه وارد کشور خواهند شد و همچنین شرکت‌کنندگان در بخش‌های طلاب،‌ دانش‌آموزان و بانوان نیز در روز دوم اردیبهشت‌ماه وارد کشورمان می‌شوند .

قرعه‌کشی مسابقات، بعدازظهر روز سه شنبه، 29 فروردین‌ماه و در هتل محل اسکان متسابقان و مراسم افتتاحیه این مسابقات بعدازظهر روز 30 فروردین ماه و در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود .

تا این لحظه حضور 283 شرکت‌کننده از 80 کشور جهان اعلام شده است و با توجه به اینکه رشته بانوان، ‌دانش آموزان و نابینایان، هر کدام از شرکت‌کنندگان یک همراه خواهند داشت، با سایر هیئت‌های قرآنی که وارد ایران می‌شوند حدود 400 میهمان خارجی را در این دوره از مسابقات خواهیم داشت.

ارسال نظر: