ادامه جنگ مشکی واشینگتن و پیونگ یانگ

آزمایش بمب هسته‌ای آمریکا در نوادا / کره شمالی موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشت

کدخبر: 2094224

همزمان با تشدید تنش میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ امروز شنبه برای اولین بار موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشت که از زیردریایی‌ها شلیک می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: کره شمالی امروز برای اولین بار موشک های بالستیکی را به نمایش گذاشت که از زیردریایی ها شیک می شود.

این اقدام پیش از رژه بزرگ نظامی است که روز شنبه در مراسم یکصد و پنجمین سالروز تولد بنیانگذار کره شمالی در پیونگ یانگ برگزار می شود.

درپی بالاگرفتن تنش بین آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ امروز شنبه خواهان "هیستری نظامی" شد زیرا در غیر این صورت، با انتقام جویی مواجه خواهد شد.

شبکه تلویزیونی دولتی کره شمالی تصاوری از این موشک ها از نوع "بوکوک سونگ -2" را روی کامیون ها به نمایش گذاشت.

این موشک ها به همراه نیروهای ارتش کره شمالی قرار است روز شنبه در رژه از مقابل کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به نمایش گذاشته شود.

تنش بین آمریکا و کره شمالی اخیرا درباره برنامه هسته ای کره شمالی افزایش یافته است.

آمریکا ناو هواپیمابر و کشتی های جنگی خود را به سمت کره شمالی گیسل داشته است و اعلام کرده که گزینه های نظامی درخصوص این کشور را بررسی می کند.

کره شمالی نیز امروز شنبه اعلام کرد که آماده است تا با هرگونه حمله هسته ای آمریکا مقابله به مثل کند.

آزمایش بمب هسته ای آمریکا در نوادا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نیوز سنتینل، در حالیکه همه توجه ها به نخستین استفاده رزمی از بزرگترین بمب متعارف آمریکا در افغانستان بود سازمان ملی امنیت هسته ای آمریکا از آزمایش موفقیت آمیز یک بمب هسته ای نوین گرانشی در نوادا خبرداد.

این نهاد اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا با موفقیت بمب گرانشی بی-شصت و یک دوازده را چهاردهم مارس در پایگاه تونوپاه نوادا آزمایش کرده است.

این نهاد همچنین اعلام کرد: با این حال در این آزمایش فعالیت های غیر هسته ای این موشک مورد بررسی قرار گرفته و هدف از این آزمایش، ارزیابی کارکردهای غیر هسته ای این بمب و توان جنگنده اف شانزده در انداختن این بمب بوده است.

ارسال نظر: