نماینده ویژه مقام معظم رهبری:

گزارشی از مناطق سیل‌زده خدمت رهبری خواهد رسید/ رسیدگی به سیل‌زدگان به‌خاطر فشار اقتصادی موجود کمرنگ نشود

کدخبر: 2094446

حجت‌الاسلام معزی به اهمیت جبران خسارات واردشده در اثر سیل اشاره کرد و گفت: با توجه به فشار اقتصادی موجود در جامعه، نباید از موضوع رسیدگی به سیل‌زدگان غافل شویم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی عصر امروز در سفر خود به استان آذربایجان شرقی و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار کرد: در این سفر از مناطق سیل‌زده بازدید شد و جلساتی هم با استاندار آذربایجان شرقی و هلال احمر استان داشتیم که گزارشی از مناطق سیل‌زده عجب‌شیر و آذرشهر خدمت مقام معظم رهبری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حوادث طبیعی امدادرسانی و اسکان موقت در اولویت اصلی قرار دارد، بیان کرد: خوشبختانه این امر در زلزله اخیر مشهد و همچنین در سیل آذربایجان شرقی بسیار مطلوب بود.

نماینده ویژه مقام معظم رهبری با تأکید به کمک و همدلی تمام ارگان‌ها و نیروهای مردمی در خدمت‌رسانی و امداد به سیل‌زدگان افزود: متأسفانه این حادثه خسارت جانی و مالی فراوانی را به بار آورده است و بودجه کلانی را برای جبران می‌طلبد.

وی به تأکیدات مؤکد مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری موضوع اشاره کرد و گفت: برای این منظور استاندار آذربایجان شرقی موظف است برآورد لازم در زمینه خسارت زمین‌ها، مزارع، باغات، زیرساخت‌ها و غیره را انجام دهد، ضمن آنکه باید آمادگی لازم در دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا با وقوع حادثه مشابه چنین خسارات‌هایی به بار نیاید.

معزی خاطرنشان کرد: پیام مقام معظم رهبری همچنین حضور نماینده ایشان برای مردم داغدیده بسیار روحیه‌بخش بود و این موضوع از نظر روانی بسیار اثرگذار بوده است.

وی به اهمیت جبران خسارات واردشده در اثر سیل اشاره کرد و افزود: با توجه به فشار اقتصادی موجود در جامعه، نباید از موضوع رسیدگی به سیل‌زدگان غافل شویم.

معزی با یادآوری اینکه بنا به گفته برخی از اهالی این مناطق، چند سالی بود که رودخانه‌ها در خشک‌سالی به سر می‌بردند و این نعمت الهی باران رحمتی از سوی پروردگار بود، گفت: متأسفانه جنبه منفی حادثه سیل منجر به کشته شدن برخی هم‌وطنان شد و اثرات سنگینی بر جای گذاشت.

نماینده ویژه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با مشاهده فیلم مرتبط به سقوط خودروها به رودخانه و سپس مچاله شدن آنها، قلب هر انسانی به درد می‌آید و این نیروهای مخلص هلال احمر، ارتش، بسیج و غیره بودند که جلوی آسیب‌های بیشتر سیل را گرفتند.

وی با اشاره به حضور 20 هزار نیروی متخصص و واکنش سریع هلال احمر در تعطیلات عید نوروز در سراسر کشور و با یک‌هزار پایگاه مستقر، تصریح کرد: متأسفانه سالانه تلفات جاده‌ای در کشور به 20 هزار نفر رسیده و این رقم بیشتر از تلفات جنگ است.

نماینده ویژه مقام معظم رهبری با تأکید به اینکه هلال احمر یک نهاد مقدس و فرصتی بزرگ برای جامعه است که در برف، کولاک، سیل، زلزله و همه حوادث در کنار مردم است، افزود: این نهاد مردمی بوده و اگر دولت بودجه‌ای به این نهاد تخصیص داده به علت خدمات ارزنده آنهاست.

معزی یادآور شد: در حال حاضر 20 خانه در «چنار» تخریب کامل شده است و هرچه سریع‌تر باید اقدامات ساخت آنها صورت گیرد و این امر به همت مسؤولان و مردم وابسته است.

ارسال نظر: