قزلی:

بنیاد شعر و ادبیات داستانی به دنبال همگرایی ادبیات ایران و افغانستان است

کدخبر: 2094480

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در جمع ادیبان افغانستان گفت: ما در جشنواره‌ها و جوایز ادبی‌مان به دنبال وحدت و همگرایی اهالی ادبیات و زبان فارسی مخصوصاً ایران و افغانستان هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی قزلی در حاشیه نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران که به همت رایزنی کشورمان در کابل برگزار شد، با ابراز خرسندی از دیدار دوباره شاعران، نویسندگان و اندیشمندان کشور میزبان اظهار داشت: بنیاد شعر و ادبیات داستانی که برگزارکننده جشنواره بین‌المللی شعر فجر و جایزه ادبی جلال آل‌احمد است، بخش ویژه افغانستان را در دوره‌های اخیر این دو برنامه گنجاند تا همگرایی تازه‌ای بین شعرا و نویسندگان دو کشور به وجود آورد.

وی ادامه داد: در این دو برنامه مهم ادبی حوزه زبان فارسی، جایگاه ویژه‌ای در اختیار اهالی ادبیات افغانستان قرار گرفت و دبیر جشنواره شعر فجر از بین شاعرانی انتخاب شد که هموطن شما بود، اما شاعران ایرانی زیادی، افتخار شاگردی‌اش را دارند.

در این مراسم، مهدی قزلی، لوح تقدیری را که به امضای سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود، به نمایندگی از وی به استاد حیدری وجودی، خادم زبان فارسی تقدیم کرد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با تجلیل از استاد حیدری وجودی، از آثار ادبی و مداوم وی در عرصه‌ زبان و ادبیات پارسی گفت: او از سرمایه‌های زبان و ادبیات پارسی است که حضور من در آیین تجلیل از وی، افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در این مراسم، جوایز و نشان‌های شاعران افغانستانی که امکان حضور در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر فجر را نیافته بودند، به آنان اهدا کرد.

در این مراسم و عصر شعری که در کابل برگزار شد، استاد رهنورد زریاب (برگزیده بخش ویژه افغانستان در نهمین جایزه جلال آل‌احمد)، همچنین قنبرعلی تابش، روح‌الامین امینی و عفیف باختری، برگزیدگان بخش ویژه افغانستان جشنواره شعر فجر و مهتاب ساحل، نامزد این بخش که اسفندماه گذشته در اختتامیه جشنواره شعر فجر در مشهد حاضر شده بودند، حضور داشتند.

در عصر شعر شاعران افغانستان، سودابه امینی، شاعر و عضو هیات علمی جایزه پروین اعتصامی نیز شعرخوانی کرد و قزلی به سئوالات ادیبان کشور افغانستان در خصوص بخش ویژه افغانستان در یازدهمین جشنواره شعر فجر پاسخ داد.

ارسال نظر: