نماینده مردم تبریز در گفتگو با «نسیم آنلاین»، از تشدید رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانجات در دولت یازدهم گفت؛

دادگاه‌ها از پرونده تولیدکنندگان ورشکسته و بدهکار پر شده است

کدخبر: 2094489

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در گفتگو با خبرنگار با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم، گفت: اگر چه نمی توان منکر فعالیت ها و تلاش های اقتصادی دولت شده و گفت هیچ کاری انجام نشده است، اما آثار ملموس این فعالیت ها بر زندگی مردم و در جامعه دیده نمی شود.

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نسیم آنلاین ، در خصوص عملکرد اقتصادی دولت یازدهم با بیان اینکه اگر چه نمی‌توان منکر فعالیت‌ها و تلاش‌های اقتصادی دولت شد و گفت هیچ کاری انجام نشده است اظهار داشت: آثار ملموس این فعالیت‌ها بر زندگی مردم و در جامعه دیده نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه کارنامه دولت از نظر اقتصادی چندان موفق نبوده است خاطر نشان کرد: با وجود کاهش تورم در سایه رکود، بخش قابل‌توجهی از تولیدکنندگان کشور ورشکسته شده‌اند؛ با نگاهی به پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها متوجه حجم بالای آمار پرونده‌های افراد ورشکسته و بدهکار مواجه می‌شوید.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه هم اکنون صادرات ما به‌شدت لطمه خورده و وضع اشتغال رضایت بخش نیست تصریح کرد: بعد از اینکه رئیس جمهور ایجاد 700 هزار شغل را مطرح کرد از وی مطالبه برش استانی کردیم و اکنون نزدیک به سه ماه از این درخواست می‌گذرد اما در شرایطی که هنوز پاسخی نگرفته‌ایم ، هر روز شاهد تعدیل شرکت‌ها و کارخانه‌جات می‌باشیم. در مورد استخدام هم که هرچند در آستانه‌ انتخابات برخی از دستگاه‌ها شروع به دادن مجوز کردند اما رضایت بخش نیست.

سعیدی با بیان اینکه یکی از دلایل ملموس نبودن آثار اقدامات اقتصادی دولت در وضعیت جامعه و معیشت مردم اعمال سیاست‌های انقباضی پولی است اظهار داشت: سیاست‌های انقباضی خود عامل تشدید و عمیق شدن رکود اقتصادی شده است.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی مانند دادن تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: اگرچه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که از 60 هزار واحد موجود به 20 هزار واحد این تسهیلات را اعطا کردیم اما باید پرسید چرا اثر این تسهیلات در بخش تولید دیده نمی‌شود؟ زیرا بانک‌ها به صورت‌های مختلف بخشی از این تسهیلات را به عنوان بدهی‌های خودشان برداشتند. ازسوی دیگر سود 18 درصدی که درنظر گرفته شده برای این واحدها قابل تحمل نیست. بسیاری از پرونده‌ها تشکیل شده و دستور پرداخت هم صادر شده اما هنوز ریالی پرداخت نشده است و این ناشی از این است که بانک‌ها تابع سیاست‌های دولت نیستند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: قاچاق، معضلی دیگر است که باید برای آن تصمیم جدی گرفته شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم با اشاره به تاثیر برجام بر وضعیت اقتصادی مردم تصریح کرد: از دید من اینکه دولت تمام تخم‌مرغ‌های خود را که در سبد برجام ریخت یک اشتباه استراتژیک بود. نمی‌توان منکر تاثیر برجام شد اما تاثیر مورد انتظار را شاهد نبودیم. قرار بود با برجام تمامی تحریم‌ها برچیده شده و مشکلات بانکی و سوئیفت‌ حل شود که هنوز به طور کامل حل نشده است.

ارسال نظر: