تنش در شرق آسیا

حرکت سه ناو آمریکایی به سوی کره/ "مایک پنس": دوره صبر استراتژیک راهبردی آمریکا درباره کره شمالی به سر آمده

کدخبر: 2094496

منابع دولتی در کره جنوبی اعلام کردند در بحبوحه تشدید تنش در منطقه شرق آسیا، پنتاگون سه فروند ناو هواپیمابر آمریکا را به سمت شبه جزیره کره اعزام کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، منابع دولتی در کره جنوبی اعلام کردند در بحبوحه تشدید تنش در منطقه شرق آسیا، پنتاگون سه فروند ناو هواپیمابر آمریکا را به سمت شبه جزیره کره اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از توکیو، یک منبع دولتی در کره جنوبی اعلام کرد سه فروند ناو هواپیما بر آمریکا به نامهای یو اس اس کارل وینسون ، یو اس اس رونالد ریگان و یو اس اس نیمیتز ، هفته آینده وارد آبهای دریای ژاپن خواهند شد.

واشنگتن و سئول سرگرم مذاکره در خصوص برگزاری مانور مشترک با شرکت این سه ناو هواپیمابر هستند. پیش بینی می شود ناو کارل وینسون تا روز 25 آوریل وارد آبهای دریای ژاپن شود و کشتی های دیگر به آن ملحق شوند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: روز جمعه ارتش کره شمالی تهدید کرد تا در صورت تهاجم آمریکا ، کشتی های آمریکایی در مجاورت شبه جزیره کره را نابود خواهد کرد.

همزمان مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا که در چارچوب سفر دوره ای به آسیا در کره جنوبی به سر می برد، در بازدید از منطقه حائل غیر نظامی در مرز دو کره هشدار داد، مردم و ارتش کره شمالی نباید درباره عزم و اراده راسخ آمریکا در حمایت از متحدانش مرتکب اشتباه شوند.

وی تاکید کرد: پیشتر دوره ای از صبر و خویشتنداری استراتژیک وجود داشت ولی دیگر دوره صبر استراتژیک آمریکا در قبال پیونگ یانگ به سر آمده است.

ارسال نظر: