ادامه خشونت‌های مسلحانه در آمریکا

۸۶ کشته و زخمی در تیراندازی در مناطق مختلف آمریکا

کدخبر: 2094519

در ۸۱ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا دستکم ۱۷ نفر کشته و ۶۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در هشتاد و یک مورد تیراندازی ثبت شده در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم هفده نفر کشته و شصت و نه نفر زخمی شدند.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های تسلیحاتی در آمریکا، در یکی از تیراندازی های گزارش شده در ایالت اوهایو، در جشن های عید پاک در پی بالا گرفتن جر و بحث در یک ساختمان اجاره ای ، دو نفر اقدام به تیراندازی به سوی شرکت کنندگان در جشن کردند که در نتیجه آن نه نفر زخمی شدند. شرکت کنندگان در این مراسم جشن قبل از ورود پلیس با داد و فریاد سالن جشن را ترک کردند. خطر مرگ هیچ یک از نه زخمی این حادثه -- پنج زن و چهار مرد -- را تهدید نمی کند. هیچ کس از جمله قربانیان اطلاعاتی درباره مظنونان احتمالی ارائه نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در حادثه دیگری در ایالت کالیفرنیا، در حالی که پنجاه نوجوان برای شرکت در یک مهمانی دور هم جمع شده بودند، دو مظنون از داخل خودرو اقدام به تیراندازی به سوی جمعیت کردند که در نتیجه آن نه نفر از جمله یک نوجوان سیزده ساله زخمی شدند. حال دو تن از زخمی ها وخیم است و همه آنها نوجوان هستند. یکی از مظنونان حادثه در هنگام تیراندازی ماسک به صورت داشته است. پلیس هنوز هیچ کسی را در ارتباط با این تیراندازی بازداشت نکرده و دو مظنون این حادثه را شناسایی نکرده است. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

پلیس سوت وست میامی در ایالت فلوریدا نیز در حال تحقیق درباره تیراندازی است که در نتیجه آن یک زن و مرد کشته شدند. در حادثه دیگری در شهر الیزابت در کارولینای شمالی، بر اثر تیراندازی از داخل خودرو به سوی مردمی که منتظر ورود به تالار امریکن لژیون بودند چهار نفر زخمی شدند. پلیس از مردم برای شناسایی مظنونان کمک خواسته است. در یک مورد تیراندازی در صبح عید پاک در ایالت ویرجینیا نیز سه نفر زخمی شدند. اما جزئیات حادثه هنوز مشخص نیست.

سیزده مورد تیراندازی طی بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت ایلینوی به ثبت رسیده است که در نتیجه آن یک نفر کشته شد و دوازده تن دیگر زخمی شدند. ده مورد تیراندازی نیز در ایالت ویسکانسین طی شبانه روز گذشته به ثبت رسیده است که در نه مورد از آنها هیچ کس آسیبی ندیده است و در یکی از موارد تیراندازی در این ایالت دو نفر زخمی شده اند.

در مجموع بیست و سه مورد از تیراندازی های بیست و چهار ساعت گذشته قربانی نداشته است. 17340 مورد تیراندازی از ابتدای سال میلادی کنونی در آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آن 4325 نفر کشته و 8401 نفر زخمی شده اند.180 تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث را کودکان زیر یازده سال و 902 تن از قربانیان را نوجوانان تشکیل می دهند. در این مدت 733 مورد حمله به منازل ، 609 مورد استفاده از سلاح برای دفاع از خود و 599 مورد تیراندازی سهوی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر: