مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی:

بارش ۲۵ فروردین آذربایجان شرقی در دو دهه اخیر بی‌سابقه بود‌

کدخبر: 2094550

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بارش روز جمعه آذربایجان شرقی در دو دهه اخیر بی‌سابقه بود گفت: بیشترین بارش در تبریز با ۶۴ میلی‌متر ثبت شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: فرخ مطلبی‌فر عصر امروز در جلسه مشترک ستاد بحران آذربایجان شرقی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بارش روز جمعه آذربایجان شرقی در دو دهه اخیر بی‌سابقه بود اظهار کرد: بیشترین بارش در تبریز با 64 میلی‌متر ثبت شد.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم از سوی هواشناسی 72 تا 48 ساعت قبل از وقوع سیل اطلاع‌رسانی شد، افزود: از روز دوشنبه به برخی از مسئولان اطلاعات لازم داده شد، روز جمعه هم با افزایش احتمال سیلاب، هشدار جدی دوم اعلام شد.

توحید اخلاقی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اینکه علاوه بر امکانات شهرستان‌ها 80 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین از مرکز استان مستقر کردیم و 120 نفر از نیروهای این اداره کل در مناطق برای امدادرسانی در 12 شهرستان بارش دار استان حضور یافتند، ادامه داد: خسارت‌های وارده به راه‌های روستایی که بدنه و جسم راه شسته شده، شانه‌ها از بین رفته، شیروانی‌های خاکریزی و خاک‌برداری دچار خسارت شده و آبروها و پل‌های پیش‌ساخته با دهنه دو متری و سه متری آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه 32 پل در سیل آسیب‌دیده است، گفت: 15 میلیارد برای ترمیم و بازسازی راه‌های روستایی، پل‌ها و آب‌روها و 10 میلیارد تومان برای بازسازی و مقاوم‌سازی پل‌های بزرگ و تعریض پل‌های کوچک مورد نیاز است و باید تأمین شود.

ارسال نظر: